Menar du Odalman?

Jag gör ett nytt försök att blogga från mobilen, så får vi se hur det går. Det går allt annat än snabbt men om du inte har alltför bråttom och kanske läser lite långsamt så orkar du kanske vänta.

En stor anledning till att det tar så lång tid att blogga är att jag har autokorrigeringen aktiverad och den föreslår och ändrar orden lite som den vill. Det gör att jag, om jag inte är observant, kan producera de mest obegripliga och osammanhängande texter.
Sonen anser att jag bör avaktivera funktionen för att få upp tempot lite men jag finner en viss muntration i att se vilka alternativ som kommer upp. Herre Gud: jag är 45 år, jag behöver alla glädjeämnen jag kan hitta.
Som alldeles nyss t ex när jag skulle skriva "osammanhängande" så föreslog den odalman och när jag nu skrev odalman så föreslog den psalm.
Andra förslag jag fått är Messi för sms och helsike för Helsingborg. Men än har jag inte fått några skamliga förslag.

Inte ett enda. På väldigt, väldigt länge...

Kram Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0