Tillbaka

Jaha, då var man tillbaks på fastlandet igen, efter ett intensivt studentfirande på hemön. Det har varit en mycket angenäm vistelse på alla de sätt. Mössor har lyfts, skålar har höjts, sånger har sjungits, presenter har givits och boomeranger har överlämnats. Och allt under väldigt högtidliga former.

Om jag hade varit lite mer som Blondin-Bella och tjänat pengar på min blogg, så hade jag kunnat kalla det för "läsarkontakt" och gjort resan avdragsgill. För jag har bl a träffat "Ingvar", "SvågerRoger" och "Vän av ordning".
Ärligt talat förstår jag inte varför hon tjänar pengar på bloggandet och inte jag. Jag skriver ju också om shopping, smink , resor och sådant som (en gång så) unga kvinnor vill läsa om.

Men även sedan jag kommit hem har jag har jag haft läsarkontakt. Jag träffade nämligen en läsare utanför ICA i Vinslöv. Hon tyckte att jag varit dålig på att uppdatera bloggen och att det började bli tjatigt att läsa om GB-glass varje dag. Och det kan jag förstå om man väljer att läsa samma inlägg varje gång man är inne.

Säga vad man vill om Blondin-Bella, men hon har inte alls samma läsarkontakt som vad jag har. Själv kan jag t o m namnen på varenda en utav mina läsare, det kan nog inte hon.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Helen

Trevligt, trevlig med ett nytt inlägg men när jag nu vet varför jag fått (valt...) att läsa om GB glass flera dagar i rad tycker jag nog ändå att du har giltigt skäl....... Verkar trevlig med student, kanske man kan få gå på det någon gång (när och om de egna barnen tar studenten). Ha det riktigt bra!



2009-06-09 @ 07:04:47
Postat av: Anette

Hej hopp och välkommen hem igen!

jag trodde nästan att du blivit kidnappad av ön :)

2009-06-09 @ 12:13:08
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Agneta

Helen:Fast jag har ännu min egen student i färskt minne, känns som det var igår. Och det var det också fast för 25 år sedan. Ha det riktigt bra själv så ses vi väl i kvarteren runt ICA.

Anette:Ja man vet ju aldrig vad som kan hända på havet, bland pirater och stockholmare.

2009-06-09 @ 19:22:44
Postat av: Vän av släkting

Det var trevligt att se er på ön igen, även om det blev hastigt. Hasa er ner i sommar så ses vi på en semestertävling med påföljande pubrunda!

2009-06-09 @ 19:46:02
Postat av: Yvonne

Jag har undrat var du varit, trodde att du fått ett fett reklamkontrakt från GB-glass eftersom det bara var det som fanns på bloggen varje dag. Och då fanns du så nära här, du kunde väl skrikit hej när du körde förbi eller du kanske inte var ute i socknen? Såg SvågerRåger idag och han såg trött ut - nu förstår jag varför. Trodde det berodde på att han har fått en massa nya kunder sedan närmaste butiksgrannen stängt.

Blondinbella är väldigt överskattad - vad har hon som vi andra blondiner inte har? Inte mycket! För henne är säkert varje läsare lika med pengar och det kan man ju inte säga att vi är för dig! Om du nu inte fått betalt av GB för att åka ifrån datorn?

2009-06-09 @ 22:11:42
Postat av: Svåger Råger

Jo lite trött är man allt efter alla dagar med aktiviteter kring studenten... Studentmiddag med klassen, Mösspåtagning, Bilkorteger, Balen, Vagnsstopp här hemma, Studentbjudningen med släkt & vänner. Men trevligt har det varit!

2009-06-09 @ 22:41:38
Postat av: Agneta

V.a.s:Vi får väl se hur det blir i sommar. Blir det en ö-tur till är Svartdal ett givet mål. Vi måste ju hälsa på boomerangen.

Yvonne:Vi var bara på Ön i knappt 4 dagar och mer än halva tiden var vi på studentfirande i Visby. Resten av tiden var vi hemma vid Tings och kom inte längre österut i socknen än så. Men en annan gång kan vi nog vidga vyerna även till Gurpe. Om svågern såg tött ut så berodde det nog mer på att vi tröttat ut honom än på att "Singan" gått i kk.

S.R.:Mycket trevligt t.o.m. Vi längtar redan till Isaks student.

2009-06-11 @ 15:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0