Car-Wash and All About Eyes

Som ni vet så lider jag av mindervärdeskomplex i mitt möte med skönhetsindustrin. För att få bukt med detta problem terapeutar jag mig sjäkv genom att skriva om det på Glädjebloggen.

Eftersom jag och dottern skall åka till Hässleholm och shoppa idag ögnade jag igenom lokaltidningens annonsutbud över aktiviteter och erbjudanden i den stora staden i norr. En shoppingtur i Hässleholm slarvar man inte med, den kräver såväl förarbete som eftertanke. Så en ordentlig genomgång av annonserbjudandena kändes som väl använd tid så här på morgonkvisten.

Min blick stannade till vid ett erbjudande från Clinique. Då och då delar de ut bonusgåvor, som betingar ett visst värde
(i detta fall 620 SEK), i samband med att man köper två  produkter av detta märke. Och eftersom jag för stunden är i behov av just två av deras produkter såg jag detta erbjudande som en skänk från ovan. Ända tills jag läste innehållet och insåg att jag som vanligt aldrig kommer att använda det då jag inte vet till vad och hur.
Men ni som är lite mer medvetna än jag kan kanske hjälpa mig.

Så här står det att denna gåva (förlåt :gift) innehåller:
All About Eyes Rich,
Clarifying Lotion 2
Long Last Lipstick in Paprika no F9 (det vet jag är ett läppstift, men jag är ju en glosstjej)
Turnaround Concentrate Visible Skin
Renewer
Och alltsammans levereras i en Cosmetics Bag!

Jag tror jag var i 15-årsåldern när jag började säga Necessär. Då tyckte jag att jag var trendigt internationell. Dessförinnan sa vi toalettväska.

I annonsen under står ett erbjudande om Car-Wash som idag lockar med hetvattentvätt, kallavfettning och spolarvätska. Jag anta att det är ungefär samma saker som i Clinique-erbjudandet ovan, fast utan cosmetics bag.

Det sista erbjudandet jag reagerar på är en eltandborste som på REA kostar 1195:-. Jag vet inte i vilken grotta jag levt  de senaste åren, men 1195:- för en tandborste, om än eldriven, är det sant?

Det kanske får bli så att vi går på Pompejiutställning istället och tittar på porrbilder från romariket och gamla mumier. De skulle kanske behöva lite Turnaround Concentrate Visible Skin från Clinique?

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Jag råkade hamna i kön på nämnda affär där damen framför mig tydligen också läst det fantastiska erbjudandet från Clinique. Nu visade det sig att det inte var riktig så enkelt som annonsen förespråkade. Man skulle nämligen också veta om ens hy var av sorten: torr/normal, normal/fet alternativt normal/blandad.

När man listat ut vilken typ man var av dessa kunde man sedan välja mellan olika storlek (och naturligtvis också prisklass) på burkarna. Damen före mig hade ingen aning om vilken hudtyp hon hade, vilket gjorde att hon inte kunde utnyttja erbjudandet om 620:- i rabatt. Dessutom tyckte hon nog att den lilla burken innehållande max en matsked smörja var aningens dyr.

Hon tackade för sig, och jag tror hon vandrade vidare till Apoteket och köpte en uppsättning ACO hudkräm á 32:-...

Kram

2008-09-20 @ 13:41:14
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jadu de skriver en hel massa konstiga grejer när det skulle underlätta för alla oss otrendiga i skönhetsdjungeln om de döpte det till det det faktiskt är





All About Eyes Rich: Helt enkelt en ögonkräm med extra vitaminer i.

Clarifying Lotion 2: Gör huden mer ren o "lysande"

Turnaround Concentrate Visible Skin: Visible skin???

Jaa det skulle väl vara att huden skulle synas mer

Renewer: Antirynk historia skulle jag tro



Läste f.ö en artikel om just antirynk produkter.

Det visade sig att anledningen till att de funkar är att de skapar en liten allergisk reaktion i underhuden så den svullnar och därför jämnar ut nyllet. Och de krämer där det står att de är "berikade" med extra vitamner........jodå de funkar med det tar ett bra tag innan de börjar verka.Så innan man hinner få någon effekt e man väl både dö och begraven, så då kan man kanske använda det till balsamering istället.

Må gott

kram

2008-09-20 @ 14:40:34
URL: http://[email protected]
Postat av: Malena

Men... men.. du vill ju inte HA några extra grejjer på köpet så antingen slår du till på erbjudandet men tackar nej tack till toalettväskeerbjudandet eller också slår du till på erbjudandet tackar ja tack till toalettväskeerbjudandet och ger innehållet som du ändå aldrig skulle använda till typ mig som är en "sucker" på gratisgrejor och dessutom numera är fattig deltidsstudent.

2008-09-20 @ 15:11:35
Postat av: Agneta

Ekelundskan:Vilken tur att jag inte gick in i den affären då, för jag har heller ingen aning om vad jag är för något, mer än en glosstjej förstås.

Jessica:Du verkar ju rikitgt insatt, är det säkert att du inte hänger runt kvarteren på Stureplan när ingen ser på?Allergisk reaktion i ansiktet låter inte så mysigt, jag får nog hålla mig till tvål och vatten som mina föräldrar, mor- och farföräldrar och alla föräldrar före dem gjorde. Fast vem vet:Farmor kanske smörde in sig med Turnaround Concentrate Visible Skin innan hon cyklade iväg till pingstkyrkan.

Malena:Deltidsstudent! Då förstår jag att du är fattig. Jag vet ju hur det går till när du pluggar, Sivans flaera dagar i veckan, tentafester med eller utan slagsmål och grisfest till våren. Jag lovar att tacksamt ta emot alla gratiserbjudanden jag får och vbf:a till dig.

2008-09-21 @ 10:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0