En dag på jobbet

Idag har det varit lite händelsrikt på jobbet. Av någon anledning har riksmedia riktat sina blickar mot den förvaltning där jag råkar arbeta.
Jag är ju bara tjänsteman så jag är ganska perifier i sammanhanget, men ett samtal från TT fick jag ta emot idag i alla fall. Men jag är ju van vid att radio och tv ringer till mig på jobbet så det var inget nytt. Men eftersom det inte gick så bra sist så höll jag mig väldigt strikt formell den här gången och hänvisade till annan person. Utan att börja skratta först.

För övrigt är jag i stort sett ensam tjänsteman på förvaltningen nu i semestertider. Så då passar jag på att fatta en rad tunga beslut som ingen kan stoppa. Men eftersom de flesta visar sig vara lite väl tunga för min smak så river jag upp dem efter en stund och fattar genast nya rationella beslut som ingen vet om.
Så har jag det om dagarna.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Helen

Bra jobbat! Jag är övertygad om att dina beslut är bra mycket bättre än de som de mer bestämmande tjänstemännen tar.

2009-06-18 @ 14:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0