När det regnar vattenbjörnar från himlen.......

........har studieadministratören ingen koll.

Idag blev jag uppringd på jobbet av en norsktalande man som presenterade sig som Harald Skogum (eller något annat norskt) och ringde från NRK. Han skulle "Spöre om di vattenbjoerner som vart sent opp i rymdn".

Jag antar att sånt händer er kära läsare dagligen, men för mig är det ganska ovanligt att bli uppringd av norsk teve för att uttala mig om små, små rymdvarelser.
Det ovanliga i situationen gjorde att jag fick ett hysteriskt skrattanfall i luren och bad honom upprepa frågan eftersom jag var övertygad om att någon drev med mig.
Jag återupprepade högt i rummet vad han sa för att kollegorna i närheten skulle förstå vilken galning jag råkat utför.(jag som mest hanterar psykologistudenter trodde naturligtvis att det var en av dem)
 Men när jag sagt vad han sa syntes ena kollegan ivrigt viftande och nickande av igenkänning. Jodå, hon hade hört talas om de små rymdfararna och tyckte inte alls att det var en konstig fråga.

Jag var tvungen att be "TV-Harald" om ursäkt för mitt oseriösa uppträdande och fick hänvisa honom vidare till rätt person. Det är nämligen en ekologiforskare på högskolan där jag jobbar som för snart ett år sedan skickat upp ca 3000 björndjur¤ i rymden för att undersöka hur de klarar sig i den miljön. Varför då kan man undra, och det var väl det han gjorde, norrmannen.

Kram
Agneta

¤Björndjur (tardigrader) är flercelliga, ryggradslösa djur som är ca en mm stora och som finns i nästan alla eko-system. Det unika med dem är att de klarar uttorkning och går in i ett dödliknande tillstånd men återuppstår igen om de får vatten.

Kommentarer
Postat av: Jessica

WOOOWWW.....fasiken vad häftigt.

Jag blev alldeles rörd och ler så minnen håller på att gå runt hela huvet.....Tack tack tack!!!!

Detta ska jag bära med mig och verkligen ta åt mig. Tusen tusen tack

2008-09-11 @ 20:28:35
URL: http://jh73.blogspot.com
Postat av: Anette (igen)

Inneållet i kuvertet tänkte jag att du kunde läsa ur för dina barn så att de inte överrumplas av konstiga frågor när tv-teamet kommer till Vinslöv..

Milda makter vad jag har fnissat åt detta idag





Såg att Jessica på sin blogg skrivit att du kommer att få se henne live...

Hon ser nästan likadan ut som mig fast kortare.



kram och trevlig helg,

2008-09-11 @ 23:11:13
Postat av: Agneta

Systrarna:Det ser jag fram emot. Två likadana i samma rum. Lite som Lilly och Sussie, fast 20 år senare.

2008-09-14 @ 16:35:31
Postat av: Anette (igen)

du har en utmaning hos mig, kanske lite inspiration!

2008-09-17 @ 20:43:26
URL: http://an1str.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0