Rapport från munhålan

Vi diskuterade sopsortering på tåget idag. Bl a så pratade vi om hur tuggummin skulle sorteras. Med tanke på hur mycket amalgam det finns i folks tänder föreslog jag att det skulle sorteras som miljöfarligt avfall.
Det gäller dock inte mig, för jag har i stort sett ingen amalgam alls i munnen ty jag har som bekant så kalkhaltig saliv, vilket motverkar kariesangrepp. Dessvärre ökar det risken för tandsten och därmed också tandlossning eftersom tandköttet försvinner liksom.

Förresten läste jag att någon kommit fram till att tandköttet är en erogen zon. Efter åtskilliga kvällar med tandtråden som enda sällskap kan jag bara säga: Det stämmer inte!

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0