Självkännedom

Jag försöker värna om min integritet och vill därför inte lämna ut för mycket detaljer om mig själv på bloggen. Och ändå slinker det ut ett och annat som blottlägger mina innersta hemligheter, Sedan innan vet ni att jag är en glosstjej som är nästan blind på ena ögat och nu är det dags för nästa avslöjande: Jag har kalkhaltig saliv också!
Det berättade min nya tandläkare i går- Jag sa att det nog berodde på att jag var från Gotland och bodde i Vinslöv.
-Så är det nog, sa hon och pillade vidare.

Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med den informationen. Skaöö jag vara stolt, rädd, skamsen eller tacksam över detta? Jag har ingen aning.
Dessutom berättade hon att jag har en liten benutväxt på insidan av underkäken. Det är i stort sett normalt att ha denna åkomma men det gör att det kan göra ont i samband med fotografering av tandkort.  Så nu vet jag det.

Kram
Agneta
.                                                                                                                                                                                                          


Kommentarer
Postat av: Ingvar

Jag har också kalkhaltig saliv men jag bor ju på Gotland så det kanske inte är så konstigt, min tandläkare säger att det är därför jag har så starka tänder men också mycket tandsten, det konstiga är att Chrille bor ju också på Gotland och han har uppenbarligen ingen kalkhaltig saliv och snart inga tänder heller, för varje gång vi är ute och reser så går en tand sönder eller så går han och klipper sig

2009-04-30 @ 13:24:26
Postat av: Agneta

Ingvar:Det är väl för att han skall slippa övervikt på planet som han tar till alla medel och t o m avlägsnar kroppsdelar.

Det var onekligen ett ovanligt tips mot tandlossning:Stanna hemma.

2009-04-30 @ 17:35:01
Postat av: Fotofix

Hoppas du får en trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-30 @ 17:39:58
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Petro och Jossan

FrågeStund på vår blogg så ställ en fråga!

2009-04-30 @ 17:43:48
URL: http://petroochjossan.blogg.se/
Postat av: Vän av ordning

Kanske kan systrarna Gottberg tillsammans spotta ihop en rauk?



Chrille har bättre frisyr än garnityr. Jag har varken eller. Tänk så olika det kan vara.

2009-05-01 @ 00:02:02
Postat av: Agneta

Fotofix:Det har jag gjort och du verkar vara duktig fotograf.

Petro och Jossan:De frågor jag brottas med är nog inte av det slag som ni kan svara på. Men tack ändå.

V.a.o:Ge oss en sommar så har vi fixat en rauk i Svartdal.

Men fr o m den 6 juni har du något som inte Chrille har, en viss sak från Australien.

2009-05-01 @ 10:01:22
Postat av: Vän av ordning

Underbart! Det kommer alltså att bli jag som får den finaste presenten på studentmottagningen. Och det kan faktiskt vara på tiden, eftersom det är 29 år sen jag tog studenten.



29 år sen... Jesus. Tjugonio... år... Kill me now.

2009-05-01 @ 12:27:41
Postat av: Vän av ordning

Du får slänga Charlotte's inlägg här ovan. Hon verkar ha blandat ihop sig med Vän Av Ordning. Henne kommer jag INTE att rösta på i EU-valet, det är då ett som ä säkert.

2009-05-01 @ 12:29:17
Postat av: Svåger Råger

Inger säger ju ofta att hon hittat en riktig "klippresa" och då är det väl meningen att man skall gå och klippa sig eller har jag helt missuppfattat saken??

Bästa klippningen var nog på Sardinien därefter graderar jag nog klippen i följande ordning: Cypern, Thailand, Mauritius, Brasilien.

Bästa tandlossningen tänker jag inte uppta er dyrbara tid med... ;-)



2009-05-01 @ 17:28:32
Postat av: Vän av ordning

Stämmer ryktena?

Har du klippt dig i alla världsdelar?



Eller är det alla kroppsdelar?

2009-05-01 @ 18:37:38
Postat av: Svåger Råger

Australien kvar...

Siktar på det 2011

2009-05-01 @ 19:38:05
Postat av: Vän av ordning

Jo, det kan väl vara gott att hyfsa till rufset down under, bro.

2009-05-01 @ 20:24:55
Postat av: Agneta

V.a.o:Det kommer att bli en fin dag, nationaldagen i år. Med flaggor som hissas, mössor som lyftas och bommeranger som kastas.

Har möjligen v.a.o. drabbats av personlighetsklyvning och tror sig vara schlagerdrottning? Eller är det Charlotte som inbillar sig vara styrelseledmot i en kulturförening?

Svåger Råger:Jag vet ju att du har en viss förkärlek för saxar så det är väl naturligt att du vill testa hur de biter i olika länder? Men du har inte satt dig på någon mer?

2009-05-02 @ 08:56:03
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Vän av ordning

Inte ett öga kommer att vara torrt på nationaldagen. Jag har bokat Svenne & Lotta till överlämnandet av Bang, En-Boome-Boomerang. Svenne Hedlund är också mycket fin i håret. Och så har han banlon-polo. Det kommer att bli en väldigt vacker dag.



Svåger Råger (Broder Roder?) kanske bjuder på SaxParty framåt småtimmarna?

2009-05-02 @ 12:17:50
Postat av: Svåger Råger

Om det räknas så satt jag på en Sachs Madass idag...

Ett SaxParty från ljudet av en Bang&Olofsen framåt småtimmarna kanske skulle passa bra. Då kan vi även spela Twisted Scissors senaste... ;-)

2009-05-02 @ 13:05:16
Postat av: Ingvar

....och om du saxat över ribban hade du kanske sluppit att bryta armen när du rev på 80 cm, Agneta.

2009-05-02 @ 15:01:54
Postat av: Agneta

V.a.o:Svenne & Lotta passar utmärkt eftersom Ingvar her en särskild relation till dem. Bommerangen kommer att överlämnas 18 minuter över nitton.

SvågerRåger:Det var längesedan jag hörde TwistedScissors. Det måste ha varit någon gång på saxtio-talet.//Arne Hegerfors

Ingvar:Till detta var benen alltför korta och armen tydligen för lång.

2009-05-02 @ 18:53:59
Postat av: Vän av ordning

Har du inte två naturliga armar, Agneta?



Däremot har ni tydligen sex gitarrer, såatte...

2009-05-02 @ 21:37:43
Postat av: Agneta

V.a.o:Allt på mig är naturligt, men somligt är lite vrickat, skruvat och vridet.

2009-05-04 @ 19:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0