Nya tider


Nu är det underskrivet och klart, kontraktet mellan mig och min nya arbetsgivare. På torsdag skall jag hämta det på Ateljé Sjöström, inramat och klart.

Jag passade på att bekanta mig med centrum och omgivningarna som jag skall befinna mig i de närmaste 22 åren. På mitt nya jobb kan jag ta hissen till Apoteket, Bowlinghallen och Frissan. Om jag sedan är beredd att gå ytterligare 50 meter så kan jag även tatuera mig på luncherna. Utöver det så finns Post, ICA, Konsum och en fruktaffär(!) inom 2 minuters promenad. Så det känns uppriktigt som om jag kommer att trivas i den miljön.
För om nu kommunen betalar mig lön utan att få några skatteintäkter tillbaka, så skall jag i alla fall försöka gynna de lokala näringsidkarna. Absolut.

Men när jag ändå skall börja på en ny epok i livet så kanske jag skall skaffa mig en ny stil också? Kanske skaffa linser, eller peruk. Köpa tantiga kläder och bära hatt, eller batong och trippa fram på högklackat. Fast jag får nog stanna i Ignaberga och byta om så att inte vinslövsborna får en chock, de är ju trots allt vana att se mig i nattlinne.

I dag köpte jag en lott eftersom jag kände på mig att jag hade tur och minsann, gick jag inte och vann 20 kronor.
Pengarna kommer väl till pass eftersom jag skall åka till Kristianstad och shoppa med sönerna i morgon.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Speja

Haha, vilka härliga framtidsplaner.

2009-04-07 @ 11:25:15
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Låter som du fått jobb i Hässleholm, staden som är känd för att där köpte jag min första handväska! Lite onödigt vetande så här före påsk!

Såg din kommentar om att vi hade träffats, funderar på om det var den gången Kräklings-Nisse och jag var förbi hos syster Y, då var det många där som spelade kubb! Kan det varit då?

2009-04-07 @ 15:06:51
Postat av: Agneta

Speja:Ja något får man ju ha att se fram emot så att inte vardagen blir så grå.

Yvonne:Nej det är inte Hässleholm (staden som ännu inte hämtat sig sedan ditt väskinköp). Hässleholm är den kommun jag är skattskriven i, medan Perstorp äe den kommun som jag inom kort kommer att förvära min inkomst i.

Det stämmer att det var hemma hos Y med familj som jag såg dig och Nisse, mellan kasten. Med i kubbmatchen var även Produktchefen, Syster I och SvågerRåger samt de barn i släkten som var födda vid tillfället.

2009-04-07 @ 18:49:21
Postat av: Yvonne

Det är tur att jag har hämtat mig efter väskinköpet, min systers väska (inköpt vid samma tillfälle och i samma modell) står i gästrummet i min stuga men min väska är borta för länge sedan!



Perstorp har jag passerat utan att köpa någon väska. Den berömda plattan känner man ju till - men det är väl inte den du skall ta hand om?



Då har vi ju träffats, det var en massa folk där den kvällen - första gången jag såg kubb spelas. Ni var tidigt ute, det måste ha varit 1994. Själv har jag ett fint kubbspel som är gjort av Egon (handlaren) som mina föräldrar fick av honom. Man får inte ens kasta på kungen - för den är för fin för det!!! Då förstår du att det är svår att spela kubb!

2009-04-07 @ 19:52:45
Postat av: Nina Kristensson

Skulle du inte ha något att göra när du är i Perstorp så kan du ju alltid leta upp min syster eller något av hennes barn och fika lite med dem....

kram

2009-04-07 @ 23:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0