Och julen varade än till påska...

Sist jag skrev var det jul, eller t o m bara advent, och i övermorgon är det skärtorsdag.
Ja så tätt kan det vara mellan högtiderna ibland.
Och att ha en julbön högst upp i påsktider går liksom inte för sig, så nu är det bara att sätta rumpan på stolen och ta sig samman och blogga igen.
 
Men det blir nog inget om påsken, för vad ska man säga om den som inte redan är sagt? 
(Klicka på länken så får du veta vad som redan är sagt)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3352&artikel=3596583 
 
Däremot kan jag skriva lite om fasta eftersom vi ju faktiskt befinner oss i fastetiden. Det är nämligen så att jag har testat de flesta fastor och dieter man kan.
Viktväktarna, Dukan, GI, LCHF är bara några av dem.
LCHF hade jag stora förhoppningar på då den utlovade stort viktras på kort tid. Nu hade jag inte så bråttom med min viktminskning¨utan tänkte att det räcker med att gå ner halva vikten på dubbla tiden, därför nöjde jag mig med att köra halva dieten, själva HF-delen. Visst kändes det lite konstigt att äta delikatessyoughurt toppad med vispgrädde till frukost varje morgon, men jag skulle absolut kunna vänja mig vid det, det tror jag helt säkert, om det inte vore för att jag inte gick ner ett smack. Det var t o m så att jag gick upp lite grann på de två veckor jag körde den så den tänker jag inte prova fler gånger.
 
Just nu kör jag 5:2 för det har jag hört att andra gör. Jag kör inte den där Jesus-varianten med 5 fiskar och 2 bröd, eller om det var tvärtom, utan jag skiter helt enkelt i att äta 2 dagar, medan resterande 5 dagar så skiter jag i att jag inte behöver äta så mycket utan gör det i alla fall. Det skall tydligen vara bra mot sjukdomar säger experterna. Det stämmer säkert också för nu är det ganska länge sedan jag hade någon obotlig sjukdom.
 
Nuförtiden kan man ju faktiskt googla sig till alla möjliga sjukdomar. För egen del lyckades jag googla mig till ett frikort på Region Skåne för en tid sedan. Jag drabbades av en hel del sjukdomar som alla hade det gemensamt att de var svåra att upptäcka och omöjliga att bota. Så småningom så fick jag mig en diagnos. Det var helt enkelt så att själen hade lagt på sig börda på börda och blev till slut för tung för denna relativt lilla kropp att bära runt på och protesterade därför.
Givetvis så finns det absolut inget komiskt över detta och det var inga problem att hålla sig för skratt då, när "det enda sanna var sorgen och en gråt som bara kom" *. Men sakta men säkert, med rätt inatser och kärleksfull omgivning, så vänder det utan att man egentligen inte märker det. Bara det att på andra sidan krisen så har man något att jämföra med som man inte hade innan som gör det goda lite godare, det fina lite finare och det meningslösa ännu mer meningslöst.
 
Så om du skall hålla dig frisk så skall du undvika följande tre saker: delikatessyoughurt med grädde, mat två dagar i veckan och google.
 
GLAD PÅSK!
 
Kram
Agneta
 
 
 
 
*Citat från Peter LeMarc, Så gott....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0