Jag och min mor

I lördags förlorade jag min svärmor, mina barn sin farmor och min man sin mor.

 

 

Jag och min mor

Där borta vid linden har jag lagt min mor
En blomsterprydd kista är där hon nu bor.
Den som förstod mig när jag var till besvär
Som gav av sin kärlek och alltid fanns där.
Jag hoppas jag tackade innan hon for
För alla stunder då det var jag och min mor

Hon lärde mig mycket om hur livet kan va
Om praktiska sysslor och vad som är bra.
Men följde mig gärna in i tonårens värld

Hon ställde frågor och jag kände mig lärd

Allt i från hårdrock till jobb på kontor
Stod på agendan då det var jag och min mor

Jag saknar den värme som var ditt sigill
Du som la grunden för att jag finns till
Som präglat min uppväxt ända fram till idag
Som gjort att min son är den samma som jag
Jag får nu följa hans väg att bli stor
På samma sätt som då det var jag och min mor

Där borta vid linden har jag lagt min mor
En blomsterprydd kista är där hon nu bor
Tårarna trillar jag har sagt adjö
Trodde nog aldrig att du kunde dö
Cirkeln skall slutas det är vad jag tror
En dag ska vi enas i himmelen jag och min mor

Cirkeln skall slutas det är vad jag tror
En dag ska vi enas i himmelen jag och min mor


Kommentarer
Postat av: Malin Joelsson

Tårarna kommer, vi tänker på er alla i er stora sorg <3 kramar Malin Joelsson

Svar: Tack för att ni tänker på oss och för att ni skickade en hälsning när det var som värst.
Agneta

2013-03-20 @ 07:44:40
Postat av: Helena

Mina tårar kommer också, och jag förstår att det måste vara obeskrivligt tomt! Tänker på er. Styrkekramar till er alla. Helena med familj

Svar: Tack för er omtanke och för att ni skickat hälsning till oss när det var som svårast!
Agneta

2013-03-20 @ 18:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0