Nedräkningen kan börja

Idag är det exakt 300 dagar kvar av 2012. Jag vet egentligen inte varför jag informerar om detta, men förmodligen för att jag vill briljera lite med mina högst slumpartade kunskaper.
Jag råkade se det när jag gjorde min regelbundna ledighetsöversikt.

Jag vill inte skryta, men det är nog inte många som har så bra koll på ledigheter som jag. Jag vet flera år i förväg när julafton infaller optimalt, (på en tisdag) (2013) eller pessimalt, (på en lördag) (2016). Inte nog med det, jag har också full koll på framtida klämdagar vid övriga tider på året, vilket gör att jag kan vara först med att lägga in om ledighet dessa populära dagar.

Jag är just nu i övergångsåldern mellan analog almanacka, även kallad filofax, och diital kalender, även kallad iPhone. Fördelen med den analoga är att den fungerar även vid strömavbrott medan den digitala har den förtjänsten att den inte exponerar en massa saker jag inte frågat efter.
T ex så beställde jag att sk årspaket till filofaxen som innehöll en almanacka för 2012 och årsöversikt för 2012 och 2013, vilket var precis vad jag behövde. Men vad jag inte beställt och definitivt inte behövde, men som ändå skickades med var, en motionskalender. Vad skall jag göra med den? Ge bort i julklapp? Onööööödigt!!!

Men hur som helst så så tycker jag att det är för tidigt att sammanfatta 2012. Men jag tror det blir bättre än 2011, för det var inget vidare år. Ganska kaosartat på jobbet, många tråkiga internationella och nationella händelser. Och julafton på en lördag.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Perstorparen

Tur att det är skottår så att julafton flyttas två vardagar framåt, om man nu kan skriva så.

2012-03-06 @ 19:37:54
Postat av: Agneta

Ja det är tur, fast annars tycker jag ju att det är onödigt att förlänga februari, men nu när man har elendet bakom sig så känns det bra.



Agneta

2012-03-07 @ 08:29:26
Postat av: Svåger Råger

Våra IPhones på Gotland funkar även vid strömavbrott... ;-)

2012-03-07 @ 21:17:36
Postat av: Agneta

Med tanke på hur ofta man måste ladda batteriet på en iPhone så får det inte vara strömavbrott särskilt länge.

2012-03-08 @ 20:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0