Farligt, farligt

Hade tänkt försökt att få det att bli en vana att blogga igen. Så som det var en gång under Glädjebloggens guldålder, 2008-2009 nån gång.

Vi får väl se hur det blir med den saken.

Det är ibland svårt att kombinera bloggande med familj, förvärvsarbete och facebook. Men å andra sidan börjar ju barnen bli stora och är mest ute efter mina pengar och inte så mycket efter min tid och uppmärksamhet.

På tal om kombinationer så finns det vissa kombinationer som är rent livsfarliga. Vissa drabbar mest individen medan omgivningen går skadefri. Med andra kombinationer är det precis tvärtom, individen går skadefri medan omgivningen drabbas hårt,
Ett exepempel på den förstnämnda är kombinationen sprit och medicin. Det vet nog de flesta att det inte är särskilt hälsosamt. Faktum är att de kan vara farliga var för sig också i fall man överdoserar, så det gäller att vara försiktig. Man bör inte heller förväxla dem, även om det passar bättre med ett glas rött i influensatider än en ipren till lördagsbiffen.

Fast det finns en sak som är värre att blanda är makt och galenskap, den är fullkomligt förödande och tyvärr ganska vanlig. Av privata skäl så nöjer jag mig med att ge några internationella exempel, såsom Mubarack, Khaddafi och Mugabe. Dock finns det galna människor med makt på betydligt närmare håll än så i mitt liv. Men jag väljer att hålla det för mig själv.

Och så finns det en mssa annat som i och för sig inte är farligt men som bara inte passar ihop. Som t ex Takida och röjarfest, eller att skryta om sin ödmjukhet.

Apropå ödmjukhet, eller nå´t...

Jag tänker inte ringa och rösta på Björn Ranelid nästa lördag. Jag tänker inte ringa till honom heller. Det går nämligen inte, för det tutar hela tiden upptaget. Självupptaget.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0