Dags att deklarera!

För någon vecka sedan var det så åter dags att på heder och samvete lämna in sin självdeklaration. Eller snarare knappa in den. Men i år fick jag deklarera två gånger. Jag har nämligen förmånen att få vara kassör i en förening, Och som sådan måste jag även lämna in föreningens räkenskaper.
Fast det var inte så svårt då föreningen inte haft några utgifter under 2010,

Riktigt så är det inte för mig. Jag har haft en hel del utgifter under året insåg jag när jag granskade deklarationen och såg vad jag fått in och jämförde med hur mycket lite jag har kvar.
Jag har ofta funderat på varför det heter månadslön mär den bara räcker några dagar. Men idag kom jag på en trolig förklaring och det är att arbetgivaren bara garanterar att lönen räcker månaden ut i den månad man får lönen. Så på så vis stämmer det ju. I alla fall för oss kommunanställda som får lönen den 27:de, i alla fall i februari, i alla fall i februari de år som inte är skottår.

"En kompis till mig" jämförde deklarationen med sin äkta hälft och det äktenskapliga samlivet 
    - Kommer bara en gång om året
    - En snabb koll om det finns något mer att dra av
    - Lite småpillande med knapparna, sedan är det klart
    - Och har man tur får man något tillbaka innan midsommar!

Ja så kan det gå till även i de bästa familjer. Själv skall jag nog nolltaxera nästa år.

Kram
Agneta
   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0