Ett rent nöje

Idag är det en stor dag i mitt liv. Efter drygt två år av inte alltför idogt arbete är tvättstugan färdig och jag har ikväll tvättat första maskinen där.
Bara den som gått i smutsiga kläder i två år kan förstå hur det känns att äntligen få sätta på sig något rent närmast kroppen.

Det har gått förvånansvärt bra ändå de här två åren, mycket beroende på att jag har mitt största umgänge på facebook. Ca 90% skulle jag gissa, Och det enda riktigt stora evenemang jag varit på under denna period är loppmarknaden i Vinslöv och då är det ingen som vet om det är jag eller gamla gosedjur som luktar i mitt stånd.
Den senaste månaden har jag dessutom haft det lite lättare då det vid flertalet tillfällen ändå osat gödsel över hela Vinslöv, så då har jag passat på att vara ute så mycket som möjligt eftersom jag ändå inte blir misstänkt.

Men nu är tiden av ensamhet förbi. Nu kan jag visas i större sammanhang. Som i helgen t ex, då skall jag åka till Växjö och vandra på historisk mark och kolla Ladies Night med goa vännerna. Då skall jag ha något nytt, eller åtminstone nytvättat på mig så att Martin Stenmarck ser mig. Fast en av damerna på jobbet har fått för sig att det är Ingemar Stenmark jag skall titta på och kan inte förstå varför.

Jag vågade inte berätta att Måns Möller också medverkar för då kanske någon får för sig att det är N.P Möller jag skall titta på och han är ju död.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0