En alldeles speciell dag

Idag firas den Internationella skolmjöljksdagen runt om i världen. Eller firas och firas, jag tycker nog att den gått ganska obemärkt förbi, åtminstone där jag befinner mig.
Inga flaggor på torget, inga sjungande barn och var f-n är mässingsorkestern?

Själv har jag en speciell relation till skolmjölk för tillfället då jag, ensam på min kammare, ägnat de senaste dagarna åt att söka bidrag för just skolmjölk. Så man kan med fog säga att det är min dag idag. En av kollegorna tyckte t o m att jag förtjänade att vara ledig en dag som denna. Och mot det hade jag inga invändningar. Men jag tar ledigt i morgon istället, för då skall med dottern på utflykt på åsen.
Men då får man ha egen dricka med sig, ty ingen skolmjölk serveras denna dag.

Och någon mjölk lär det inte bli på fredag heller, på Ladies Night. Men lite vin och en och annan drink kanske det blir. Fast kanske inte just mjölkdrink.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: H-et

Hej, var ska du se Ladie´s? Jag ska till Halmstad och se dem på lörd. Ska bli super!

H

2010-09-30 @ 09:08:21
Postat av: R

Varför inte prova en "white russian" i baren?



/R

2010-09-30 @ 21:18:09
Postat av: R

Varför inte prova en "white russian" i baren?



/R

2010-09-30 @ 21:25:24
Postat av: Agneta

H:Vi var i Växjö. Snacka om ös. Det enda jag tyckte var att den var alldeles för kort. Var det bra i Halmstad med?

R:Är det mjölk i den? Fast som gotlänning är man uppvuxen med ett visst mått av rysskräck som härör från kalla krigets dagar.

2010-10-06 @ 08:17:40
Postat av: A

Var håller du hus Agneta? Saknar dina härliga inlägg. Lyssnar troget på dig på radion och du är precis lika bra där. Kanonbra.

Saknar dig.

Kram

A.S.

2010-10-26 @ 18:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0