Trendspaning

Jag försöker förkovra mig i vårens och sommarens trender genom att läsa Åhléns clubtidning för våren 2010. Det finns en hel del att ta fasta på, like it or not. Eller vad sägs om följande:
1/ "Utgå från en timglasform för att hitta rätt silhuett till stilen" eller
2/"Kroppsnära. Säsongens silhuetter är inspirerade av kvinnokroppen".

Här har jag en del att invända, helt och hållet baserad på erfarenhet och sunt förnuft.
1/När jag speglar mig, i en helfigurspegel, så inte tusan är det ett timglas jag ser som det naturliga utgångsläget. Nej, om jag skall tänka på ett glas får det nog bli ett whiskeyglas. Lågt och brett, med stor andel vatten och resten vill man inte veta.
2/ Jag hatar kroppsnära kläder, i alla fall från midjan (eller vad man skall kalla det för) och uppåt. Allra sämst tycker jag om de kläder som inte är menat att vara kroppsnära men som blir det ändå. I alla fall på mig. Från midjan och neråt gör det inte så mycket om det sitter nära kroppen, vad som är värre och tyvärr väldigt vanligt är att byxbenen hamnar väldigt nära golvet. Synd faktiskt att inte vårens trend är golvnära byxor. Men till hösten kanske?
"Inspirerad av kvinnokroppen" Pyttsan! Inte min i alla fall. Fast jag kanske är en kvinna i en mans kropp? En väldigt liten mans kropp i så fall, men ändå. Fast sådant förekommer, det har jag läst, eller tittat på i en dokumentär på tv4.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag upplever samma problem med byxorna fast tvärtom :)

2010-04-02 @ 17:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0