Tur i spel, tur i kärlek

Det är ingen hejd på mina spelframgångar nuförtiden. Den ena vinsten efter den andra samlas på mitt prisbord. För två veckor sedan vann jag, som nybliven medlem i konstföreningen på jobbet, en mycket vacker tavla i konstlotteriet. Lagom när segerns sötma börjar avta fick jag idag besked via sms att jag även vunnit pris i jobbets stegräkningstävling. Nu kan jag motvilligt erkänna att vinsten inte har något med prestation att göra utan är enbart resultatet av god tur. Det lottades nämligen ut tröstpriser bland oss som inte var så framgångsrika i själva tävlingen.
Exakt vad det är jag vunnit vet jag inte förrän i morgon, men jag hoppas att det är en resa till Italien.

En som inte är lika nöjd är maken som nyligen kom hem från sin traditionstyngda måndagsgolf. Det gick tydligen inte alls bra, Han sa t o m att han nog inte bör ägna sig åt hobbies som golf och schack som bara har med tur att göra, utan funderar på att börja med något där det är enbart skicklighet som avgör vem som vinner.

Oavsett vilket så kramades vi och sa till varandra att "du har i alla fall haft tur i kärlek",

Kram
Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0