Lägg ner skiten

När Sverige inte lyckades kvala in sig till Eurovision song contest var det många svenskar som krävde "Lägg ner skiten". För skit blir det i internationlla sammanhang när inte svenskar är med, Tydligen.

Sverige lyckades heller inte kvala in till fotbolls-VM. Därför kräver jag "Lägg ner skiten".

Fast precis som i melodifestivalen så har man i VM tagit hjälp av svenskar i alla fall, det blir liksom lite bättre och elegantare då. Robert Wells i picolokostym och Lars Lagerbäck i träningsoverall, tjusigt värre,

Dubbelt svenskt är det dock i bröllopet på lördag, men förhoppningsvis utan varken picolokostym eller träningsoverall. Fast trots att det faktiskt är en svensk som lyckats kvala sig ända frm till altaret är det många som kräver;"Lägg ner skiten",

Jag tycker nog att bröllopet kommit lite i skymundan av fotbolls-VM, borde inte media vara lite mer på hugget? Visserligen är det bara VM vart fjärde år, men kungliga bröllop är å andra sidan bara vart 35:e år. Men melodifestivalen är vartenda jävla år.

Läste föresten att Kjerstin Dellert skulle sjunga för brudparet kvällen före bröllopet, precis som hon gjorde för kungaparet, Och Gustav VI Adolf. Och Gustav Vasa och alla Folkkungarna.

Undrar vad jag skall ha på mig på lördag. Om jag skulle få för mig att sätta mig i hemma i tv-soffan iklädd min brudklänning (som jag bara använt en gång) så skulle jag nog anses som väldigt löjlig, ja kanske t o m smått galen. Att däremot måla sig gul och blå i ansiktet, iklä sig peruk, vikingahjälm och en back öl och åka runt på stan på ett lastbilsflak och vråla "VM-guld, VM-guld, VM-guld" är fullt normalt i vårt avlånga land.


Ibland får man känslan av att fotboll skulle vara viktig, ja t o m jätteviktigt. Det kan jag aldrig skriva under på. Spännade, roligt och bra motion, JA. Men viktigt, NEJ. Inte om man jämför med miljöförstöring. Eller LOTTO-dragningen. Fast LOTTO-dragningen är förstås bara viktig och spännande för de som spelar själva. För oss som bara tittar på är det däremot totalt ointressant. Precis som fotbollen m a o.

Och snart är det val i Polen. Då är det inte en enda svensk med. Jag säger bara. "Lägg ner skiten"

Kram
Agneta


 


Kommentarer
Postat av: Helen

Ofantligt bra åsikter! Jag skriver under på vart enda ord!!!!

Kram och trevlig helg

2010-06-18 @ 09:23:10
URL: http://www.famkullander.se
Postat av: Agneta

Helen:Tack det samma! Jag antar att du var lika tårögd som jag efter bröllopet?

Kram

2010-06-21 @ 00:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0