Veckans spartips

Nu tänkte jag ge er ett tips på hur man enkelt sparar ca 500:- i hushållsbudgeten. Läs och lär.

Familjens enda telefon knuten till det fast nätet slutade plötsligt fungera någon gång i förra veckan. Eller fungerade gjorde den så tillvida att det gick att ringa både till och från den, men det hördes inte när det ringde. Och en tyst telefon har aldrig varit männsiakans bästa vän.

Men eftersom majoriteten i familjen anser att det är lättare att åka till Kristianstad och köpa en ny telefon än att leta reda på bruksanvisningen så stod en kritianstadsresa på familjens evenemangskalender denna vecka. Men en kväll när det var lite svalare samlade jag kraft och tog tag i letandet efter instruktionsboken. Efter ca 1/2 minuts letande i det vita skåpet som tjänstgör som familjens telefonkyrkogård hittade jag vad jag sökte. Nu tänker ni kanske att jag gjort mer än vad som är rimligt för en människa att göra,men inget kan vara mer fel. Nu återstod det tråkigaste av allt, nämligen att LÄSA bruksanvisningen också. Även denna uppgift hamnade på min lott.Men hur lydigt jag än följde instruktionerna så förblev telefonen död. Sedan kom jag på den fullständigt galna idèn att prova sätta in nya batterier i luren.

Jag tror vi håller där,,,

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0