Heta nätter

Den här helgen lär enligt statistiken vara den helg på året då flest barn blir gjorda. Ljus, värme och mycket bar hud skall vara den oficiella förklaringen. Själv har jag dock en helt annan förklaring, Nämligen TV-utbudet denna helg. Det måste vara det sämsta någonsin, om man inte gillar fotboll förstås. Om man inte gillar fotboll utan tycker att tennis är roligare, och då i synnerhet tennismatcher från 80-talet har man däremot en högtidsstund denna afton för då har SVT valt att reprissända Wimbledonfinalen mellan Björn Borg och John McEnroe från 1980. Den lockade nog ungefär lika många som det finns namnsdagsbarn i dag. Räck upp handen alla ni som känner någon som heter Aurora. Apropå TV så var det ju premiär för Allsång på Skansen i tisdags, men inget Morden i Midsomer direkt efter. I stället sändes det i onsdags i trean! Att titta på Allsången utan att titta på Midsommer efter är som att äta pizza på julafton, det går bara inte för sig.
Men eftersom jag inte visste att det inte skulle bli några mord till efterrätt så tittade jag på Allsången. Då kunde jag än en gång konstatera hur trist det är med artister som gör mediokra covers på sina egna största hits.
I tisdags var det The Ark som gjorde en sömnig tolkning av en av sina bästa låtar, kompade av en hysteriskt wailande Carola. Och förra veckan hörde jag Lisa Nilsson göra ett lustmord på "Varje gång jag ser dig" hos Lotta på Liseberg.
Att de inte fattar att vi inte är intresserade av nytolkningar, vi vill ha originalen. Hade vi vilja ha samma låt i eh helt ny tappning hade vi lika gärna kunnat lyssna på Eilert Pilarm.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag lovar att jag inte ska bidra till folkökningen. Trots envetet tjat känner jag att det är dags att lämna över till nästa generation. Hmm? Hur gammal är din äldste son nuförtiden?

Vad gäller musiken håller jag bara så med. Det är precis lika dumt som att tro att nån vill köpa en live-skiva med artisten...

2010-07-07 @ 09:45:43
Postat av: Agneta

Han fyllde 13 för en månad sedan. Fick ju honom när jag var 15.

2010-07-07 @ 21:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0