Halvårsskifte

Så var vi redan inna i juli månad och mer än halva året har gått. Passar man sig inte så tar väl hela året slut snart. Fotbolls-VM verkar dock aldrig ta slut utan håller på tills spelarna avgår med ålderspension.

Jag hade tänkt rösta på Brasilien men det gick inte att komma fram på telefonen. För man får ju inte rösta på sitt eget land och det vore dessutom onödigt eftersom ju inte Sverige är med. Men jag tyckte i alla fall att det var fel lag som åkte ur idag.

Och igår så infördes en massa nya lagar i Sverige. Jag som inte hunnit lära mig alla gamla än. Dessutom har de säkert tagit bort någon annan lag och det skulle inte förvåna mig om man tagit bort någon av de lagar jag känner till. Till barnens stora besvikelse är inte cykelhjälmslagen borttagen än. De använder nog hellre badmössa på Friluftsbadet i Vinslöv än cyklar med hjälm genom byn misstänker jag. Men tänk om det blivit lag på att använda badmössa på offentliga badplatser fr o m igår och så har ingen sagt något.

Fr o m igår blev dessutom Belgien ordförandeland i EU och efterträder därmed... Ja vem var det nu? Har redan glömt eller bara inte lagt det på minnnet. Belgien har i alla fall gjort en ny logga inför sitt ordförandeskap. Det tog 100-tals designstudenter ett år att tävla om att ta fram en logga som består av bokstäverna "eu" skrivet med Belgiska flaggans färger. Vad får de allt ifrån de där unga, kreativa och nytänkande designmänniskorna? Det var förhoppningsvis väl användna pengar. Fast man får inte mycket för pengarna nuförtiden. T ex läste jag i tidningen idag att barn kostar mycket större andel av den disponibla inkomsten än för 20 år sedan, Ca 1200:-/månad exkl mat och toapapper. Har försökt få barnen att förstå att vi var mer prisvärda som barn än dem. Fast samtidigt fick vi ju intyga dem om att vi inte i första hand skaffat dem för pengarnas skull. Utan för att få hjälp med hushållssysslorna.

Kram
Agneta




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0