En vanlig dag på jobbet

Idag hade vi celebert besök i trakterna kring kommunhuset. Ryktet hade nått oss att Hollywoodfrun Maria Montazami var på väg till kommunbiblioteket för att skaffa sig ett lånekort, Två av mina nära kollegor hade fått audiens varför jag och en annan kollega fått förhandstips om när detta skulle ske.

Märkligt nog så slumpade det sig som så att exakt samtidigt som hon, Cameron och alla fyra barnen anlände befann jag och en annan kollega oss på torget framför biblioteket för att kolla dagspriset på jordgubbar. Som vanligt hade jag min kameramobil med mig ifall någon behövde nå mig. Och tur vqr väl det för när hon såg mig stå där och vifta med alla megapixlarna utan att riktigt veta hur jag skulle använda dem så stannade hon och vinkade på oss. Eftersom jag inte var beredd så bad jag henne göra det en gång till varpå hon svarade "Absolut" Dessvärre är jag inte så bra på snabbfoto så innan jag hade hittat avtryckaren så hade hon tagit ner vinkhanden. Men en bild fick jag ialla fall. En bild som visar hur hon såg ut efter det att hon posserat bara för mig.

Kollegorna som kom henne och familjen nära vittnade om att det var en synnerligen trevlig och varmhjärtad familj. Själv är jag också positivt inställd och är glad att vi har lånekort på samma biblioek hon och jag. Dock hoppas jag att hon läser snabbare än hon pratar annars kan det bli problem att lämna tillbaka låneböckerna i tid.


Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Wow... alltså... och dig har jag jobbat ihop med!

Vet du en annan sak? Jag har en nästan likadan klänning... undrar om Maria M också har köpt sin på H&M :)

kram kram

2010-07-10 @ 08:45:01
URL: http://korstammorna.blogg.se/
Postat av: Agneta

Hon har säkert handlat den på Väla, hon bor ju i Helsingborg när hon är här. Och du är säkert minst like tjusig som hon i den.

2010-07-11 @ 08:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0