Anemi

Trogna läsare av Glädjebloggen har flera gånger blivit varse om mina tappra men misslyckade försök som blodgivare. Flera gånger, tre för att vara exakt, har jag lydigt tagit från min flextid för att gå den dryga kilometern från jobbet till blodbussen för att lämna blod och lika många gånger har jag gått samma väg tillbaka med oförättat ärende. Första gången togs det bara prover, andra gången hade jag inte ätit tillräckligt och sista gången stoppade blodflödet efter bara någon centiliter,
Men gemensamt för alla gångerna är att jag åtminstone fått en personlig kallelse hem i brevlådan. Men när blodbussen i veckan åter besökte kommunen där jag arbetar fick jag inte ens en kallelse.
Och ändå stod det i tidningen i dag att det råder akut blodbrist i hela Skåne. Men skyll inte på mig om Skåne drabbas av anemi, jag har gjort så gott jag kunnat, Det måste vara höjden av ensamhet när t o m blodgivarcentralen slutat höra av sig. Men jag har åtminstone mina 112 vänner på Facebook.

Undrar förresten om Prins Daniel fick byta till blått blod nu när han blivit en kunglig höghet. Men det kan inte vara lätt att få tag på kungligt blod i världen, det kan inte finnas så många hovleverantörer av blod. Man kanske får göra som man gör när man har en bil som går på 97 oktan men det bara finns lågoktanig bensin att tillgå, Då kan man fylla på med lite 95.oktanigt bränsle, Men inte för mycket och inte för ofta för då blir det utspätt och hela maskineriet tar skada. Så vi får väl hoppas att de kungliga inte råkar ut för för många olyckor. I och för sig hoppas jag att de inte råkar ut för någon olycka överhuvudtaget.
Men det är nog väldigt noga med vad de innehåller prinsarna, för annars får det kanske inte heta prins. Prins Daniel måste kanske innehålla en viss mängd kungligt blod för att få kallas prins, precis som Prins Korv måste innehålla en viss mängd kött för att få kallas Prins Korv. Annars kanske man blir degraderad till Greve av Wisborg,
Jag har alltid ogillat att de prinsar som blivit av med sina prinstitlar blir grevar av Wisborg, varför måste just Visby hålla tillgodo med det som inte får vara prinsar?

För övrigt tycker jag att Daniel och Victoria borde få vara helt ifred på sin bröllopsresa och inte jagas av journalister, Hade de velat vara bland en massa folk på sin bröllopsresa så hade de väl åkt till Ullared?

Kram
Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0