Uppdatering

Jag vill bara göra er uppmärksamma på att vad jag gjort under min bloggfrånvaro, i fall ni undrar. Bl a har jag firat jul, nyår och fredagskvällar samt tittat på Ivanhoe, väderleksrapporten och Ankor på tv precis som alla andra.

Däremot har jag inte tittat på Morden i Midsommer. Nej, där går definitivt min moraliska gräns. Morden i Midsommer tittar man på på sommaren. På tisdagar. Efter Allsången. På julen tittar man på Kommisarie Lynley. Och gamla dansfilmer med Fred Astaire. Att titta på Morden i Midsommer i mellandagarna är som att äta jordgubbar på nyårsafton. Sånt gör man liksom bara inte. Fy skäms SVT.

Därutöver har jag även varit på Gotland och handlat på Maxi, badat i Landskrona och spöat barnen i plump. Och så har jag förstås jobbat en del också. Och fått en privatchaufför som hämtar mig på morgonen och lämnar mig på kvällen. Det är en ofattbar lyx att få åka bil från dörr till dörr istället för att stå och frysa på tågperrongen varje morgon. Att jag dessutom tjänar nästan en timme per dag och att chauffören är en synnerligen behaglig och varmhjärtad person gör ju inte saken sämre. Den enda nackdelen med att inte åka tåg är att jag går miste om en stor inspirationskälla till bloggandet, nämligen METRO. Där finns alltid något att haka på. Men det är en överkomlig brist.

Men nu är julen obönhörligen slut och i morgon bitti börjar min lilla barnaskara skolan igen. Och alla kan de dölja sin entusiasm inför den stundande terminsstarten och ingen jublade över mitt förslag att redan idag plocka fram sina skolböcker och ögna igenom dem i händelse av att de glömt något under lovet.
Maken å sin sida har precis överlevt en förkylning medan hunden har färgat snön i trädgården gul. Dessutom tycks hon ha en löptid som är lika lång som ett avtal med Telia.

Kram
Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0