28 en allen...

Idag har jag frusit om fötterna, trots att det nästan rådde värmebölja i norra Skåne. Hela 0 grader lyckades termometern krypa upp till idag, vilket väl är det här decenniets högsta temperatur i alla fall.

Pratade med några som var extremt trötta på snön och jag höll med, fast jag innerst inne visste att det egentligen är januari jag är trött på. Men än återstår 12 långa dagar innan vi kan lämna januari bakom oss för att istället gå in i, just precis, FEBRUARI. Det jävla aset. Förutom dotterns födelsedag kan jag inte komma på något gott om denna pissmånad.

Men tack, gode Gud för att du gjorde den så kort. Men du, hade det inte gått att förkorta den ytterligare någon vecka och kanske lagt de dagarna i maj eller något? Tur i alla fall att det inte är skottår. Jag har skrivit om det förut, men det tåls att upprepas:Varför förlänger man just februari när det är skottår? Jag begriper det inte. Februari bör inte förlängas, bara kortas ner och kortas ner och kortas ner. Finns det egentligen några regler för hur kort en månad får vara? Fast är den för kort så kanske det inte ens är lönt att ha någon månad mellan januari och mars. 

Om februari försvann så skulle även stora delar av melodifestivalen försvinna. Och OS. Liksom hela februarilönen. Vissa av dessa tre saker skulle jag nog kunnat vara utan, andra inte.
Om man skall tänka positivt så kan man kanske tänka sig att man tjänar lite mer i februari än resten av året, eftersom man jobbar kortare månad för samma lön.
En annan positiv sak är att man inte längre behöver ha helljuset på när man lyssnar på kvart-i-fem-ekot och att risken för myggbett är minimal.

Får kanske starta en facebook-grupp som heter något i stil med:Vi som tycker bio är roligare än februari eller nåt.

Kram
Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0