Mors julbön

Om det finns nån gud som har mig kär
Snälla lyssna för min önskelista kommer här.
Jag önskar mig julmust, prinskorv och revbensspjäll
Jag önskar slippa Bingolottos uppesittarkväll

Jag önskar lutfisk, jansson och gröt som är het
Jag önskar hårda, mjuka, runda, platta paket
Spikmatta, surfplatta det gör det samma
Bara någon kommer ihåg lilla mamma

Jag önskar en gran full med kulor, flaggor och glitter
vill ta time out från bloggar, face book och twitter
Bara göra sånt som känns kul och viktigt
Som att träffa vänner så där helt på riktigt

Koppla ur, koppla av, logga ut, pusta ut
Inte göra ett handtag förrän tjugondag Knut
Jag önskar att barnen håller sams med varandra
Uppför sig väl när vi är hos andra

Jag önskar en sån jul som man hade förr
Önskar att Lars Norén inte knackar på vår dörr
Jag önskar mig kärlek, värme och glada skratt
Vill höra tipptapp, bjällerklang och stilla natt

Jag önskar att alla julklappar vore köpta
Golven bonade och ljusen stöpta
Helst  av någon annan än jag
För Jag säger ja tack till rut-avdrag

Men mest av allt önskar jag förstås fred på jorden
Och att alla hade mat på borden
Och åt alla barn önskar jag en jul som är vit
Omgivna av vuxna som inte är fulla och dricker sprit

Om bara det kunde bli av
Då skulle jag nog kunna sänka mina krav
Ja Jag skulle nog  t o m kunna äta kalopps
Allt medan jag tittar på André Pops

Amen


Kommentarer
Postat av: Stuhrebror

Det var förbanne mig det finaste jag hört sen jag konfirmerades! Vill du ha ett fikon?



God jul på er i Winslow!

2010-12-19 @ 18:29:07
Postat av: Agneta

Tack! Kanske inte ett fikon men gärna en näve russin om du har.

God Jul på er i Visby med!

2010-12-21 @ 12:56:14
Postat av: Cia

Hahaha, du är fantastiskt duktig på att rimma! God Jul och Gott Nytt på er!

2010-12-22 @ 08:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0