Kungen och Bombmannen

Jag har inte läst boken om Kungen som häradsbetäckare och kommer inte att göra det heller.Däremot har jag inte kunnat undgå att läsa det som skrivits OM själva boken. Bl a läste jag en intervju med Camilla Henemark där hon uttalade sig om sin "affär" med kungen. Hon tyckte synd om Silivia sa hon. Borde hon inte ha tänkt på det för tio år sedan, då när det begav sig? Fast det är klart, Kungen kanske inte berättade att han var gift? Det finns ju sådana som mörkar sånt, tar av sig vigselringen och så. Så jag antar att jag inte skall döma henne för hårt.

Själv skulle jag inte vilja ha en affär med Kungen, han skulle nog inte kunna räkna ut vad folk skulle ha tillbaka i växel.
Och vad skulle vi sälja? Kaffe?

Det verkar som om Kungens forna kaffeflickor ångrar sig idag och ser det hela som ett stort misstag. Men alla kan ju göra misstag. Se bara på bombmannen, han begick uppenbaligen ett stort misstag. Vad jag förstått så hade han sökt länge efter en coach med lång erfarenhet som självmordsbomare, men inte hittat någon, någon som lite överseende  kunde säga till honom: "Övning ger färdighet".

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0