Nu vet jag

Idag har jag gjort något riktigt modigt, Jag har nämligen gjort en fysisk ålderstest, Alltså en sådan där där man får göra lite ansträngande övningar och så kommer någon som vet bättre än man själv och talar om hur gammal man är egentligen.
Jag var som sagt var orolig för att göra testet,Tänk om jag kanske skulle vara jämnårig med prinsessan Lilian
Men jag blev varken berättigad till pension eller barnbidrag så jag ar ändå ganska nöjd. 

Innan de fysiska uppgifterna började fick jag svara på några frågor, som jag uppmanades svara ärligt på "för min egen skull". Så när jag fick frågan "Har någonsin någon läkare avrått dig från att träna regelbundet?" var jag tvungen att säga precis som det var, nämligen "Nej, tyvärr". Alltså inte tyvärr att jag i övrigt är frisk utan för att jag gärna velat träffa på en läkare som sa: "Agneta, din kropp är helt enkelt inte lämpad för fysisk aktivitet så du bör undvika det helt och hållet". En sådan läkare hade jag nog kunnat lista mig hos.

Men i vilket fall så fick jag veta att min är 48 år gammal, d v s 4 år äldre än resten av mig. Det förklarar varför jag i mitt huvud orkar mer än vad kroppen kan verkställa. Men för en soffpotatis som mig 48 år ett ganska bra resultat. Men om jag tränar väldigt mycket och äter väldigt lite så kan jag bli som 37 på nytt. 37 år är tydligen så ungt som det är möjligt för en blivande 44-åring att bli.

Nästa vecka fundrar jag på att komplettera med ett mentalt ålderstest fär att se om det kan dra ner min snittålder något.

Och i morgon är det dags att återgå till vardagen. Barnen börjar skolan och jag börjar jobba. Jag hade egentligen kunnat tänka mig vara ledig ett tag till, men vad gör man inte för pengarna sina kollegor?

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0