April, april

I går var det första april och jag blev inte lurad en enda gång. Detta kan ha att göra att jag inte var på min ordinarie arbetsplats igår, där jag definitivt ligger i riskzonen för att bli lurad.
Men å andra sidan hade jag tjänsteförättning på min förra arbetsplats istället och även där kan jag ju ha kvalificerat mig för diverse skämt.

Men på vägen hem därifrån lyssnade jag på P4 extra med Lotta Bromé som sammanställt aprilskämt från de olika lokalradiostationerna i landet. Uppfinningsrikedomen var minst sagt stor. Årets teman verkade vara olika varianter på RoT- och RUT-avdrag samt kronprinsessebrölloppet i juni. Själv kunde jag inte hitta på något skämt på dessa teman för att lura familjen så jag lät bli.

Även lokaltidningen skämtade om en variant på Rut o Rot. Innan jag hittade det så hade jag hittat ungefär 5 artiklar som mycket väl skule kunna vara aprilskämt men som tyvärr inte var det. Men det riktiga aprilskämtet hadladade alltså om avdrag. Enligt tidningen skulle man kunna göra avdrag för barnvakt i samband med fotbollsmatcher för sitt favoritlag under förutsättning att man kunde visa upp medlemskap i någon fotbollsförening eller supporterklubb.

Själv är jag bara medlem i Vinslövs IF och de få gånger jag varit och tittat på a-lagsmatcher så var det för att barnen skulle vara matchvärdar och man själv skulle stå i kiosken och grilla korv. (Ja vi är ju i Vinslöv och där grillar man inomhus)
Borde man inte kunna få göra avdrag för den tid man lagt ner på att sälja lotter, koka kaffe eller plocka skräp för de föreningar man varit medlem i.

Säga vad man vill om de grupper man är medlem i på facebook, de kräver i alla fall inte att man skall sälja bingolotter!

Kram och GLAD PÅSK!

Agneta

P.S. Vill ni veta vad jag tycker om påsken kan ni lyssna här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0