Produktplacering och influensa

I veckan kunde man läsa att ungdomar säljer kroppsyta till kommersiella företag i form av sponsrade tatueringar. På framträdande delar av kroppen kan man gissa, annars är det liksom inte lönt.

Med tanke på tatueringars beständighet så bör man tänka sig för innan man bestämmer sig för vilket företag som skall få bästa annonsplats.

Det kan väl vara coolt att ha en iPhone tatuerad på underarmen när man är sådär en 18-20 år, men när man kommit upp i min ålder kanske man ångrar sig och tycker att Teena Lady är mer passande att marknadsföra. Eller katrinplommon.

Fast nu vill man inte gärna tatuera sig alls, för vem vet om tatueraren verkligen nyst sig i armvecket.
Trots tappra försök från myndigheterna att lansera influensan som "den nya influensan" så kallas den alltjämt svininfluensan i folkmun. Och det är bättre tycker jag. Influensor skall vara så personliga så att man kan skilja dem från varandra. "Asiaten", "HongKong", "Spanska sjukan" m fl. Och vad skall man i så fall kalla nästa influensa, som har annan uppsättning? "Den ännu nyare influensan" kanske? För man kan väl inte bara byta namn på denna influensan till "den gamla influensan" bara för att det kommit en som är nyare.

Nej, låt den få gå till historien som svininfluensan. Det tycker i alla fall jag och alla andra med grisnamn.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Nillas liv på pinnen

Att det läggs energi, och skattepengar får man förmoda, på att ändra namnet på en influensa...

Man upphör aldrig att förundras.

2009-09-08 @ 15:25:30
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Speja

Håller med. Annars blir det omöjligt att hålla reda på alla pester och farsoter. Och influensor.

2009-09-11 @ 14:33:17
URL: http://spejasprov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0