Hundväder

Förra helgen var det verkligen busväder här hos oss. Våra tappra gäster trotsade dock detta hundväder och promenerade hit trots storm och ösregn. Apropå hundväder så hade jag tidigare på dagen tagit mig en kort men oplanerad cykelutflykt till grannkvarteret. Jag var inte borta mer än 5 minuter eftersom jag snabbt fann vad jag sökte, men det räckte för att bli genomblöt inför festförberedelserna.

Jag tyckte att det var ganska oansvarigt av Tuva att lämna hemmet med tanke på att hon lämnade sina "valpar" alldeles ensamma hemma i korgen. Årets kull består av tre valpar, bjässen Joggingsko, lilla Sportstrumpa och unge herr Gosskalsong. Under förra helgens busväder gick hon ut i oktobermörkret för att hämta in även det självständiga lilla Vårtsvinet av plast, som sovit ute hela året och som nog egentligen tillhör förra kullen.

Men jag förstår henne, inte vill man väl att ens barn skall vara uteliggare.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Speja

Hahaha, nä det vill man då rakt inte!

Kram

Speja

2009-10-19 @ 14:03:31
URL: http://spejasprov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0