GRATTIS!

I dag är det den 20 oktober vilket är en alldeles speciell dag. I alla fall om man heter Sibylla. Så jag kan tänka mig att det ätits namnsdagstårtor runt om i Sverige hela dagen då landets alla Sibyllor firat sin namnsdag. Fast förutom kungens mamma, som ju varit död i snart 40 år, och min storasysters docka vet jag faktiskt ingen som heter Sibylla.
Sibylla var egentligen ingen särskilt vacker docka om jag minns saken rätt. Min Lena var mycket, mycket sötare och hade långt brunt hår som man kunde kamma. Sibylla däremot hade bara en kalufs av stålull. Men som lekföremål fick hon duga ändå. Hon fyller för övrigt år i dag. Min syster alltså, inte Sibylla. Jag tror inte att Sibylla hade någon speciell födelsedag, utan hon fyllde nog år lite när vi tyckte det passade. Men namnsdag har hon i alla fall idag. Sibylla alltså, inte syrran. Lite synd tycker jag, hon kunde gott ha fått heta Sibylla. Det är unikt, nästan lika unikt att som människobarn bära ett grisnamn.

Men GRATTISKRAMAR till er båda!

Agneta

Kommentarer
Postat av: Vän av Sibylla

Är det inte Sibylla som gör tvåfärgade korvar, förresten?

2009-10-21 @ 17:23:20
Postat av: Sibylla i egen hög person

Tack för uppmärksamheten!!! Jo dockan Sibylla hade mycket riktigt en kalufs av rött stålull, inte helt olikt min egen om jag inte varit så fåfäng och lagt ut massor av pengar på att slinga och klippa allehanda frisyrer. För övrigt så var Sbylla inköpt i Ala i ica-affären, jag bara undrar vilka ica-affärer är så välsorterade idag så att det finns Sibylladockor, inte Wisborg i alla fall.

2009-10-21 @ 22:02:10
Postat av: Agneta

V.a.s:Haha! Nej du, de tvåfärgade korvarna är hemmagjorda och sällsynta, men finns numera på bild.

Sibylla:Ja i Ala-affären fanns allt, det var väl därför vi åkte dit och ingen annanstans (vad jag minns) och julhandlade. Men å andra sidan är väl Sibylla-dockor så pass ovanliga att de inte ens kan köpas för pengar.

2009-10-21 @ 22:29:15
Postat av: Vän av Sibylla

Sibyllas korvkiosker har ett väldigt begränsat sortiment, tydligen.

Synd, nu när man var så sugen på en tvåfärgad korv i lugn och ro...

2009-10-21 @ 23:53:37
Postat av: Agneta

Ja, men det viktigaste är ändå att de tillverkas i lugn och ro, särskilt de tvåfärgade.

2009-10-22 @ 12:03:04
Postat av: Svåger Råger

Ala-affären var nog en sällsynt välsorterad affär..

Bra dagar fanns det säkert 2 olika sorters korv (dock ej tvåfärgad) att välja på och till helgen säkert uppemot 4-5 brödsorter att gå loss på. Vi på Wisborg skall börja sköta leksakshyllan själva snart och då kommer Sibylladockan få sin givna plats! Förmodligen en blivande storsäljare!

2009-10-24 @ 11:52:22
Postat av: Agneta

Svåger Råger:Tips från coachen:Sätt då Sibylla-dockan intill hyllan med stålull och kalla den Sibylla-peruken så kan du ta dubbelt så mycket för den. Beträffande Sibylla-korven tycker jag nog att du skall överlåta den försäljningen till grannen tvärs över vägen. Och om du skall ge dig på tvåfärgad korv så mäste den vara hemmagjord och tillverkad i lugn och ro. S.k Slow food.

2009-10-26 @ 21:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0