En epok har gått i graven

Igår var familjen och köpte en ny, stor och alldeles platt tv. Och därmed försvann, enligt barnen, den sista tjock-tv:n från de svenska hushållen.

Jag hade inga krav eller önskemål när vi körde dit, mer än att den skulle vara lite sörre och lite plattare än den vi hade. Men efter att ha åkt runt till ett antal affärer så hörde jag, på fjärde stället, mig själv säga: Vi är på jakt efter en tv, som skall vara minst 46 tum, 100 hertz och full-HD. Vad har ni att komma med?

Jag såg riktigt oron i deras ögon då det tänkte: "Här har vi en tjej som kan EN HEL DEL om tv-apparater och hemelektronik, bäst att berätta ALLT om varje apparat." Så ett halvt sekel senare så kom vi till sist hem med en jättelik, men platt kartong innehållande en splirrans ny tv av senaste snitt. Eller åtminstone var den det igår. Idag har det nog kommit modeller som är ännu skarpare, vassare och plattare.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0