Lite av varje

I fredags fick jag lön, lite tidigare än vanligt. Normalt sett brukar jag få lön två dagar efter de flesta andra. Det borde, rent teoretiskt innebära att min lön räcker två dagar längre än de flesta andras. Men här mina vänner har vi ett tydligt exempel på när teori och praktik inte stämmer överens.

För i måndags var det studiedag för barnen och mor i huset hade tagit semester dagen till ära. Det skulle firas med stadsbesök. Innan avfärden hade vi gjort en behovsanalys och utifrån den gjort en färdplan över vilka affärer som skulle besökas. "Stadiums skoavdelning" sa jag. "EB Games" sa småfolket. "Men där kan man väl inte handla skor" sa jag. "Nej vem har sagt att vi ska köpa skor, när det är en ny kontroll till Wii som vi behöver?" kontrade de.
Och så var den lönen investerad och klar. Och i förrgår var det föräldramöte. Fast det kostade förstås ingenting. Och man skall inte underskatta värdet av gratisaktiviteter. Som att ha en skendräktig hund. Det kostar inget.Fast det är förstås inte så roligt, snarare väldigt oroligt.

Och Mats Sundin slutar med ishockeyn. "Han är större än mig" kommenterade Börje Salming beskedet. Jag förstår hur han känner, förprecis så känner jag när jag tänker på Johan Glans.

Inte nog med det, för i morgon besöker Barack Obama trakterna, då stänger man av Öresundsbron. Men tänk om han hade velat åka över den. Kanske ta nånna bilder därifrån och mms:a till familjen?


Kram
Agneta




Kommentarer
Postat av: Syster yster

Med dina 155 cm är de flesta större än du, gumman!

2009-10-02 @ 08:58:46
Postat av: Agneta

Syster Yster:158 om jag får be. Du har alltid skolat förminska mig.

2009-10-02 @ 13:00:39
Postat av: Syster yster

Åh förlåt blandade ihop dig och Marjasin, my misstake.

2009-10-02 @ 16:44:04
Postat av: Agneta

Syster Yster:Tok där! Han prata ju fastlänske!

2009-10-03 @ 09:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0