Stucken

Jaha, då var man vaccinerad och klar och jag kan fortfarande både röra armen och gå framlänges. Men städa går nog inte. Jag hade kunnat överlåta det åt maken om det inte vore för att han också är nysprutad och kanske inte heller kan putsa och damma.

Äldste sonen är dock fortfarande obesprutad eftersom han inte varit frisk nog för vaccin ännu. Men denna veckan skall han egentligen vaccineras mot påsjuka, men man kan inte ta sprutorna för nära varandra så vi var tvungna att välja en utav dem. Nu var det ett ganska lätt val, för det är inte precis påsjuka man går omkring och oroar sig för just nu.

Annars har dagen varit bra och jag var lycklig när jag kom hem. Åtminstone ända tills jag kom innanför dörren och möttes av en förfärlig stank. Någon i huset hade lekt i komposten där just nu en intensiv förruttnelse- och jäsningsprocess pågår. Dessvärre så är den skyldige inte av sådan natur att hon själv kommer på att hon bör gå och duscha efter en sådan lek. Jag tror inte ens att hon känner stanken eller åtminstone inte ser den som något negativt. Men nu är hon duschad och bakom galler, för att hindra ytterligare odörspridning i villakvarteret.

För övrigt kan jag meddela att jag stack i väg med Nils Holgersson men kom hem med Per-Albin idag. Det är nämligen namnen på några av pågatågen som transporterar mig till och från jobbet om dagarna. Skånetrafiken har nämligen döpt sina tåg efter kända skånska profiler. Det enda kravet är att de antingen skall vara litterära figurer eller döda. Annars hade ett tåg kunnat heta Dan Hylander. Då hade jag varje dag kunnat säga: Och idag kommer Dan Hylander till Vinslöv. Men inte kan man väl slå ihjäl honom för en sådan sak?!
Nej, det går inte för sig.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Träffade faktiskt på ett av dessa tåg ända uppe på malmbanan för många år sedan!

När får du ett tåg uppkallat efter dig?

2009-11-25 @ 10:51:02
Postat av: Agneta

Yvonne:Tyvärr inte förrän jag är död. Tidigast.

2009-11-26 @ 10:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0