Om detta vill jag berätta

Jag fick ett påpekande från en läsare, vi kan kalla henne "Anette", om att jag blivit dålig på att blogga, så särskilt för Dig A.K. kommer här ett litet inlägg i all anspråkslöshet.

Sedan sist så har jag bl a varit i Malmö och lyssnat på Lars Winnerbäck, tillsammans med 5 andra "tjejer" som, precis som jag, alldeles nyss var unga men nu befinner sig på tröskeln till medelåldern. Vi sätter fler och fler plus efter våra 40 år som tids nog blir till minus framför 50.

Fast just då kändes det som om vi vore evigt unga och allt som räknades var här och nu. Det finns få stunder som man upplever nuet så intensivt som just när man är på konsert. Och Winnerbäck var fantastisk och publiken älskade honom. Men efter nästan tre timmar var syret slut och vi var nästan beredda att döda för ett glas vatten. Förutom syrebristen så fanns det väl bara en sak till att klaga på. Hans röst kom inte riktigt med in pau ljudet och det var ju trist eftersom jag tänkte ta nånna bilder.

Natten tillbringades på hotell och sömnen var god. Förutom att jag vaknade vid ett par tillfällen av att någon snarkade. Och eftersom det var ett enkelrum jag hade så kunde jag med hjälp av uteslutningsmetoden snabbt konstatera att den snarkande fridsstöraren inte kunde vara någon annan än jag själv. Så helt plötsligt fick jag omvärdera maken lite då jag inte längre helt kunde avfärda hans påståenden om snarkningar som elakt förtal, utan erkänna att det kanske fanns en gnutta sanning i dem.

En som dock inte ser mina snarkningar som något negativt utan snarare som en signal på att nu är det fritt fram att smyga upp i sängen utan att någon märker det, är toldeltiken Tuva. Jag antar att jag skall vara tacksam för att någon överhuvudtaget vill dela sovrum med mig, men egentligen är jag principiellt emot djur i sängkammaren. Det gäller inte bara lite större djur som hundar utan även mindre organismer som kvalster, förkylningsbakterier och dammråttor.

Apropå djur skall jag vaccinera mig mot svininfluensa i övermorgon, därför har jag städat hela dagen i händelse av att jag skulle få samma biverkningar som dottern, vars komplikationer fortfarande håller i sig.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: "Anette"

Vad glad jag blir att du tog till dig om att du inte hade bloggat på länge. Det är ju så roligt att läsa.

Underbart jobbat i torsdags!

"Anette"

A.K.

2009-11-23 @ 17:30:39
Postat av: "Anette"

Vad glad jag blir att du tog till dig om att du inte hade bloggat på länge. Det är ju så roligt att läsa.

Underbart jobbat i torsdags!

"Anette"

A.K.

2009-11-23 @ 17:32:07
Postat av: Agneta

Anette:Det är klart man får lyssna på vad folk har att säga. Torsdagen var riktigt kyckad. Jag grämer mig dock över att jag tackade nej till att uppträda själv. Med den publiken hade det varit riktigt roligt tror jag, men det var som sagt en höjdarkväll.

2009-11-24 @ 18:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0