En bonde i vår by

På torsdag sänds första avsnittet av årets upplaga "Bonde söker fru". Detta program är så att säga själva kontaktannonsen så att de sedan har sommaren på sig att hitta någon lämplig partner att rumla runt på höloftet med. Eller vad man nu gör i dagens moderna lantbruk. Delar en kravmärkt gurka i rundbalens skugga kanske, eller sitter och håller handen medan man fyller i eu-blanketter med den andra. Vad vet jag, rumlandets tid är liksom förbi för min del liksom glesbygdsromantiken i sin allra ljuvaste form.

Men jag läste om årtes deltagare i någon tidning, jag tror det var Metro, mitt nya resesällskap på morgonen. Huruvida årtes bönder är homo- bi- eller översexuella framgick inte av artikeln, däremot ålder, kön och intressen. En av bönderna uppgav att hans största intresse är traktorer, och det kan ju tyckas lämpligt med tanke på hans yrkesval, men samtidigt kanske en förklaring till varför han är så ensamstående.


Kram

Agneta


Kommentarer
Postat av: Anette

Jag blev så glad när jag läste rubriken. Jag trodde för en stund att det faktiskt skulle bli en ny hit á-lá "Plötsligt i Vinslöv". Fast denna gång i form av en bonde från Sörby-trakten. Så var nu inte fallet - vi är kanske på tok för vanliga. Varken bi-, homo- eller över-... Jo, det där sista kanske...

2009-05-18 @ 18:56:54
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Anette:Fast i fjor hade vi faktiskt en representant från byn (eller åtminstone nästan) då en liten bög från Nävlingeåsen var med några avsnitt av "Bonde söker fru"

2009-05-19 @ 18:39:09
Postat av: Yvonne

Att män är intresserade av traktorer kan jag bekräfta. Har en Grålle på tomten, kring den flockas karlarna som flugor runt en sockerbit! Man blir ju avundsjuk!

2009-05-20 @ 09:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0