Rent!

När jag ändå är inne på ämnet "Land" så läste jag precis i nr 17/2009 en intervju med Marlené Eriksson, ni vet hon den paranta städtanten i "Rent hus".
Hon städar "minst ett par gånger i veckan, mindre än tidigare eftersom barnen inte längre bor hemma. Då städade hon varje dag, vilket hon anser är nödvändigt när man har barn" Och visst är det det, i fall man inte har något liv.

Som slutfråga får hon "Brukar du smygstäda hemma hos folk som du besöker?!"

"- Det behövs inte. Folk vågar inte ha det ostädat när jag kommer"? avslutar hon.

Personligen tror jag snarare att det är så att hon aldrig blir bortbjuden nuförtiden.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Nä hujedamig om den tanten hade kommit på besök. Fast hon med odlingarna hade varit lite kul att träffa. Sist jag såg programmet ordnade hon en begravningsceremoni för en koltrast (eller vad det nu var) med psalmer och allt. Det var ingen skönsång direkt, stackars koltrasten.

2009-05-26 @ 08:19:10
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Vågar inte släppa in henne heller, det finns säkert hundhår som hon skulle slå ner på. Men visst jag börjar städa varje onsdagkväll efter Rent Hus, lite rädd är man ju för att få besök av tanterna. Men städa varje dag - vem hinner med det!

2009-05-26 @ 12:16:12
Postat av: Speja

Vill man bli bortbjuden sällan så ska man antingen vara superpedant eller superkock. Nu är jag ju varken det ena eller det andra så lite umgänge har jag ju...fortfarande...

Kram!

2009-05-26 @ 15:09:45
URL: http://spejasprov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0