Måndagsrapport

Måndag igen. Det innebär som vanligt att maken golfar och jag pustar ut i pyjamas.
Jag har låst alla dörrar, stängt alla fönster, tejpat för nyckelhålen och täppt igen alla ventiler så att det inte skall finnas någon som helst möjlighet för honom att komma in hunden att rymma.

Annars har det inte hänt så mycket sedan sist. Joe Labero var förstås i Hässleholm igår. Han hade tydligen slagit upp ett stort tält på Österås. Men jag tycker att han borde ha råd att bo på hotell, fast han kankse är en friluftmänniska. I lokaltidningen fick han kritik för att han inte hade så rolig humor, men jag tycker att det är som att kritisera Johan Glans för att han inte kan trolla.

Men Obama har humor, han skämtade om svininfluensa och Hilary Clinton i samma mening, så nu tituleras han stand-upare. Vissa gör allt för att få några minuter på stand-up-scenen, t o m låter sig väljas till president.

i helgen var det också stora väskbytardagen då man (jag) byter från den svarta vinterväskan i skinn(imitation) till den (en gång så) vita sommarväskan i canvas. Den får nu hänga med tills det är dags att byta tillbaka någon gång kring höstdagjämningen. Men det behöver ni inte lägga på minnet, jag påminner er när det börjar bli dags.

Och imorgon tänkte jag ta ut en halv semesterdag för att gå på Europa-forum i Hässleholm. Nej, jag skojar bara...


Kram

Agneta


Kommentarer
Postat av: Anette

2009-05-12 @ 08:49:57
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Anette

och på jobbet går det också bra?

2009-05-12 @ 08:51:12
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Varför låsa när alla ändå vet vilken pyjamas du har? Jag syns ibland på tomten i flanell med små rosa möss - de du! Men sprid det inte!

2009-05-12 @ 10:22:20
Postat av: Speja

Hahaha. Du är så himla rolig - är siktet inställt mot standupping? Kram.

2009-05-12 @ 10:49:18
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Anette

ÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHH vad jag saknar dig

2009-05-14 @ 18:17:36
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Agneta

Anette:Jo tack, på jobbet går det väldigt bra. Saknar dig med!

Yvonne:Var det DU? Jag lovar att det stannar mellan oss.

Speja:Tack det samma. Lite stand-up blir det ibland, men inte för ofta.

2009-05-14 @ 21:38:05
Postat av: Yvonne

Ja visst var det jag men hur kunde du se det från Vinslöv? Bra, litar på att du inte sprider det vidare man vill ju inte ha folk som ligger med kikare för att få se de söta små rosa mössen. Grannarna är informerade så det blir inget fall för Grannfejden!

2009-05-14 @ 22:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0