Lite om mycket

Jaha, det var den bröllopsdagen det!
Maken kom hem vid nio-tiden, besviken över hur golfrundan avlöpt. Så jag kontrade med att säga att Berlinerpopplarna minsann också var en besvikelse, så det så.
Fast det var nog klokt att sälja gården, för det enda den verkade producera var ångest och alkoholister och då är det kanske lika bra att lägga ner verksamheten. Och Norge är ju inte med i EU, så de hade ju inga bidrag att hämta heller. Annars hade kanske Margido fått omstruktureingsbidrag för sitt lager av likkistor.

Jag har förresten bestämt mig hur jag skall rösta i det stundande EU-valet. Jag har inte lyckats bilda mig en egen uppfattning direkt, utan går på hörsägen från personer som verkar insatta och förtroendeingivande och någorlunda likasinnade som mig rent ideoligiskt. Redan innan hade jag bestämt mig för att kryssa en kvinna, det gör jag alltid, men hade inte bestämt mig för vilken. Men nu vet jag vem det blir, och det blir inte Marit Paulsen.

Så vilken dag som helst tar jag med mig röstkortet till jobbet för att gå in på det närbelägna mycket fina biblioteket för att tillvarata min demokratiska rättighet, och kanske låna en bok när jag ändå är där.

Fast jag skall nog inte låna "Barnboken" av Anna Wahlgren för den har fått så dålig kritik. Trots att den lästes av i stort sett alla föräldrar på 70-talet. Dock inte mina. De läste "Land" i stället.
På vilket sätt det påverkat min personlighet vet jag inte riktigt, bara att det gjort det. Men det var kanske i "Land" de fick idén till att döpa mig efter en grissugga? Undrar vad Anna Wahlgren skulle tycka om det?

Kram
Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0