Den ofrivilliga motionären

Idag när jag kom hem från jobbet låg det något brunt och hårigt i min säng.
-Nej, det var inte maken som gått ute i bar överkropp i helgen. Det var den skendräktiga tiken Tuva som tydligen fått utökad behörighet på vad hon får och inte. Tidigare har hon bara haft tittbehörighet in i sovrummet och det är minsann inte alla som har.
Men nu så var det tydligen andra regler som gällde när det bara år den yngre generationen hemma på dagarna.

Tänk att den päls som är så vacker och rätt på henne är så fel och nästan obehaglig på underlakanet.

Men nu är det så länge sedan hon rymde så det får väl gå tänkte jag och satte på mig pyjamas.

Jag brukar inte byta om när jag kommer hem utan behålla tjänstemannasviden hela kvällen, men i kväll kände jag mig lite sliten.
Måndagar är dessutom golfkväll för produktchefen, varför det var dubbel arbetsbörda för frun hans.
När maten var uppäten och allt var undanröjt satte sig golfänkan för att titta på nyheterna då någon sa: Var är Tuva?

Efter att ha letat på de mest sannolika ställena, vid matskålen och i min säng konstaterade vi att hon troligtvis begett sig utanför hemmet och att maken hade bilen.

Så ännu en gång fick jag cykla kvarteret runt i pyjamas med ett koppel hängande över axlarna. Skillnaden mot tidigare gånger var dels att hon hade betydligt större försprång än vanligt, dels att det är ganska mycket mer folk ute en tidig kväll i maj än en tidig morgon i februari.
Så längre sträcka, fler möten men samma pyjamas.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Men du var snygg i pyjamas...

Det är det inte alla som är!

Kan bero på ditt nya smink, kanske?

2009-05-05 @ 17:39:09
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Vän av ordning

Behöver man verkligen ha koppel med sig när man jagar hund med cykel? Här i Visby har vi en som brukar cykla hem med en hund i Golden-storlek under armen...

2009-05-06 @ 10:12:36
Postat av: Svåger Råger

Han fick ju inte plats i barnsitsen så vad skulle jag göra?? ;-)

2009-05-06 @ 17:55:41
Postat av: Vän av ordning

Ja, det viktigaste är ju att hunden får komma ut och röra på sig. Hehe.

2009-05-06 @ 21:09:23
Postat av: Agneta

Anette:Eller också var det min Kallur-frisyr som gjorde att det blev ett så stiligt ekipage, jag, cykeln och hunden. Som en treenighet.

V.a.o och S.R:Men den hunden är väl död nu? Jo, han är visst det död.

2009-05-07 @ 17:48:35
Postat av: Vän av ordning

Flipplund? Jo, han e visst det död.

2009-05-07 @ 18:14:20
Postat av: Vän av ordning

»Eller också var det min Kallur-frisyr som gjorde att det blev ett så stiligt ekipage, jag, cykeln och hunden. Som en treenighet.«



Systrarna Kallur är väl två? Isåfall blir ni ju fyra.

2009-05-07 @ 18:16:11
Postat av: Vän av hårsvall

Om det inte är denna Kallur-frisyr förstås:



230104w.jpg" rel="nofollow">http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00230/SPORT-12s05-akallur230104w.jpg

2009-05-08 @ 17:52:20
Postat av: Agneta

V.a.o:Jag har alltid tyckt att matematik varit en svår konst, onödig att lära.

V.a.h:Tyvärr funkar inte länken, så jag kan inte ge dig något svar.

2009-05-10 @ 21:45:39
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0