Pingst i Göingebygden

I helgen har det verkligen hänt mycket. Det har varit både cruising och Siesta i Hässleholm i helgen, liksom Musikskolans dag. Och mitt uppe i allt försökte jag att ägna mig åt shopping till kommande helgs studentfirande.
Det var inte helt lätt kan jag säga, eftersom min kroppsuppfattning stämmer dåligt överens med butikskedjornas storleksguider.

Men skam den som ger sig, tänkte jag och besökte t o m Brothers i ren desperation. Jag hamnade även i en butik som tidigare riktat sig till yngre medelålders som tror att de är 20 och således varit lätt för mig att hitta något i. Men utan att säga något har butiken i fråga helt bytt målgrupp och riktar sig numera till de som inte ens kommer ihåg att de varit 20 år och medelålders. När jag frågade efter deras tidigare sortiment så svarade hon att de fortfarande hade kläder till lite yngre. Men tydligen hade de bestämt sig för att inte ha dem framme i butiken. Kanske för man är rädd för att vi "yngre" skall snatta annars, för jag kunde i alla fall inte se några sådana kläder. Men de hade en korg med udda plagg för 50:- . Och visst kan det vara bra att vara lite udda i detta individualismens tidevarv, men kanske inte riktigt SÅ udda.

Fast det är förstås svårt att sticka ut en helg som denna, bland tuppkammar och Gällivarehäng.

Men jag lyckades till sist hitta något som gick att knäppa och tål maskintvätt, så jag är nöjd med pingsthelgen.


Och idag har vi varit med äldste sonens klass på utflykt på Skånes djurpark. Vi fick se såväl uttrar och bävrar som vargar. På bild. Tyvärr var det för varmt för dem utomhus, så de höll sig inne i sina bon. Om de nu finns i verkligheten eller om de bara satt upp skyltarna. Fast barnen var ändå mest intresserade av att bada och äta glass. Lite pinsamt kan man tycka när man är på ett sådant ställe, där det finns både minigrävskopor och grillplats.

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Speja

Haha, du är för härlig när du är ute och shoppar. Men jag får ju gratulera till det tåliga inköpet:)

2009-06-01 @ 11:34:37
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Agneta

Speja:Tack, ja Brothers har bra kläder för oss lite manhaftiga.

2009-06-02 @ 21:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0