Söndagstankar

I dag var jag på ICA och för att veckohandla. Men eftersom det inte är så mycket kvar av denna vecka så behövde jag ju inte handla så mycket, utan bara lite. Men det visade sig vara lite FÖR lite, så jag fick gå dit en gång till eftersom spagetti och köttfärssås kräver både gul lök och spagetti för att bli riktigt gott.
Men det är som tur var så nära till ICA att det inte ens är lönt att starta stegräknaren.

Tidigare i veckan hade jag åter igen fått brev med erbjudanden på livsmedel jag brukar handla ofta. Men fortfarande inga rabatter på mjölk och isbergssallad som ju faktiskt är sådant jag brukar handla flera gånger i veckan, men däremot på ICA-handlarnas djupfrysta kanelbullar och Italienskt lantbröd.
Visserligen hade det varit bättre för min husmors-image om jag kunnat säga att jag fått mängdrabatt på jäst, brödirap och rågsikt från AXA, men jag är som jag är. Alls inte perfekt. Tvärtom. Vad nu det kan vara. Imperfekt? Ja, det låter bra. Lite mera dåtid liksom. Inte klassiskt tidlös, som Lill Lindfors, utan lite mera 2001, typ.

Men att inte vara perfekt har sina fördelar. T ex så kan folk umgås med mig utan att få komplex och t o m känna sig både musikaliska och vältränade.

Apropå musikaliska och vältränade, så funderar jag faktiskt på om Thorleifs hade haft större chans i Eurovision Song Contest än Sveriges kanske näst bästa Malena. Den bästa bor i Småland.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Svåger Råger

Ingemar på Icajättenära ringde till mig som handlarkollega och bad om råd hur han skulle hantera era rabatter denna gång. Vi var rörande överens om att det var olämpligt att erbjuda rabatt på FIB Aktuellt och Kronansnus vilka var bland de mest frekventa inköpen under april månad...

2009-05-17 @ 21:32:58
Postat av: Yvonne

Hoppas Svåger Råger inte avslöjar mina inköp i hans butik - kan bli pinsamt. Hundleksaker, tuggben ....

2009-05-17 @ 22:25:44
Postat av: Malena

Puss!

2009-05-19 @ 09:14:56
Postat av: Svåger Råger

Yvonne: Att köpa tuggben känns inte särskilt pinsamt...

Men en väldigt (på alla sätt) "stor" kund jag har en gång i månaden som handlar för 8-10 tusen varje gång skulle få väldigt "speciella" rabatterbjudanden.

Hur hinner man t.ex. konsumera 28 flaskor flytande margarin, 65 liter Klövermjölk, 28 burkar Fruktcocktail, 10 liter Ättikssprit, 37 liter färdig Kräm?

Hushållet består av två personer för den som gillar att anteckna intressanta upplysningar... :-)

2009-05-19 @ 13:27:32
Postat av: Agneta

Svåger Råger:Nej en rabatt på "Fibban" skulle vara bortkastad eftersom vi ju fick en kompisprenumeration av dig i julklapp som du fick i trohetspremie efter 25 år som ´prenumerant. Och snus används inte längre i familjen.

Yvonne:Hundleksaker och tuggben... Hm. Kanske kan vara pinsamt att bli påkommen med det i handväskan.

Malena:Puss på dig med

2009-05-19 @ 18:34:10
Postat av: BMI-mannen

Svåger Råger:Du glömde berätta om att jag faktiskt köper annat än livsmedel också. Som 50 kg kattsand t ex. Det går ju inte att äta. Fast är man riktigt hungrig så...

2009-05-19 @ 18:37:09
Postat av: Yvonne

Det är just det, tuggbenen ligger i handväskan! Då och då finns det även en leksak där! För att inte tala om alla leversnittar som ligger i fickorna och som ibland åker upp när jag skall betala i affärer, det är bara en tidsfråga innan någon hamnar i myntfacket på ICA!



Svåger Råger: Nej såna mängder handlar jag inte men får se upp eftersom du har full kontroll över oss kunder! Trodde först att storkunden hade sett "Rent hus" - ättiksprit kan ju användas till annat än mat men vad gör man med så mycket mjölk, kräm, margarin, fruktcocktail - usch vill inte veta!

2009-05-20 @ 09:55:25
Postat av: Svåger Råger

Yvonne: Normalt sett så har jag väldigt lite koll på vad mina kunder handlar men denna "stora" kund ringer c:a 30 gånger/månad och ändrar/lägger till/kompletterar m.m. Sen packar vi i det i kassar och kör hem det till honom som naturligtvis bor högst upp i det mysiga kvarteret Bogen2. Igår gick jag 30 gånger upp och ned och mannen i fråga bar inte en enda pinal...

BMI-mannen: Skall vi ta 140 burkar kattmat nästa gång? ;-)

2009-05-20 @ 13:17:05
Postat av: Yvonne

Svåger Råger: Skönt trodde jag skulle ta på mig mörka solglasögon nästa gång jag handlar hos dig!



Stackars dig, men den stora kunden verkar ju bra för butiken så det är väl bara att hålla god min kan jag tänka. Det kunde ju ha varit värre - tänk om han bodde i Bogen1!

2009-05-20 @ 15:23:09
Postat av: Svåger Råger

Det var värre... Han bor i Bogen 1!!!

2009-05-21 @ 17:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0