Svinaktigt

Igår missade jag Hedebyborna och deklarerade, och accepterade därmed en kvarskatt på 348 kronor. Men senare på kvällen kom regnet som vi behövde.
Bara det inte väckte svidknotten så att man vaknar med blå-tunga i morgon. Fast blå-tunga drabbar förstås inte människor. Till skillnad från svininfluensa som bara drabbar människor. Därför har man slaktat varenda svin i Egypten. Jag trodde faktiskt inte att det fanns så många grisar i Egypten, och det finns det ju inte heller. Längre.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ingvar

Va lustigt, jag såg Hedebyborna och får 11800 kr tillbaka på skatten, det måste ju vara motsatsen till sammanträffande.

2009-05-05 @ 16:03:06
Postat av: Anette

Jag såg inte Hedebyborna utan gick och lade mig och fick 11 900 kr i restskatt.

Då vet vi ju vart dom går...

Grattis, grattis

2009-05-05 @ 17:38:17
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Anette

Jag får också tillbaks på skatten till skillnad från Svensson i ovannämda tv-serie som myntade uttrycket "Slit och släp och betala skatt!"

För övrigt undrar jag vart de ska göra av alla slaktade grisar i Egypten, för de äter ju inte upp dem ... eller?

2009-05-06 @ 07:20:23
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Agneta

Ingvar:Så olika världar vi lever i trots att vi fått samma uppfostran.

Anette E:Ja, då vet du att det är min syster som fått dina pengar och att skatteverket tar 100:- i administrationsavgift för det.

Anette SS:Ja, han slet ju verkligen hårt, Svensson. Jag undrar också över grisarna i Egypten, kanske kan ICA packa om dem och försöka sälja som köttfärs.

2009-05-07 @ 17:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0