Sådan herre, sådan hund

Man brukar säga att man, mer eller mindre omedvetet, väljer en hund som speglar ens personlighet. Det var därför som Lars Orup hade en boxer (samma ansiktsuttryck) och Kungen en labrador (lite lätt sönderavlad).
Men det jag aldrig förstått är vad det är i min personlighet som gör att jag förtjänar vår chokladbruna odåga. Hon har en väldigt stark personlighet, är extremt social, envis till tusen, tycker inte om att gå i andras ledband och älskar att rulla sig i bajs.
Men i dag kom jag på det, varför hon hamnat just i vår familj, för familjen består trots allt av fler än mig. Jo, hon stod ute i trädgården och vrålskällde hysteriskt och var livrädd för något. När jag gick ut för att se vad det var så kunde jag konstatera att det var tvättkorgen jag burit ut som hon var så rädd för och absolut inte ville gå nära. Och just DET har hon gemensamt med åtminstone någon annan i familjen.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Malena

Tänk, jag tycker att det är en ganska träffsäker bild av din egen personlighet du tecknar, utom kanske det då att du nöjer dig med att trampa i bajset med sandaler i stället för att rulla dig i det...

2009-05-19 @ 09:19:08
Postat av: Agneta

Malena:Fast storyn om mitt bajsäventyr växer för varje gång B berättar den, så den senaste versionen är säkert att det var precis det jag gjorde. Rullade mig alltså...

2009-05-19 @ 18:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0