Löften

I förrgår fick jag min sista utbetalning från a-kassan. Rätt bra känsla faktiskt. Men jag skall fortsätta betala in till den så länge jag får, i en from förhoppning om att aldrig mer behöva nyttja den, men med en intensiv önskan att den skall komma någon annan till godo, Någon som råkat hamna i samma situation som jag. Så att den hjälper dem att hålla svälten från huset och att kunna köpa julklappar till sina barn.

Jag skall också med stolthet betala min inkomstskatt, för jag vet, mer än någonsin, hur innerligt väl den behövs för att kunna erbjuda en professionell vård, en högklassig skola och en värdig omsorg.

Däremot skall jag aldrig mer vara med i facket. Jag har varit medlem i ca 25 år nu, men var fanns dem när jag slängdes ut i kylan? Förmodligen inne i värmen. Pengarna jag sparar på det kan jag ge till Röda Korset, eller köpa kläder för eller sätta in på banken. Vad som helst utom att ge till Wanja och hennes gelikar.

Och så skall jag bli blodgivare. Det vet jag att att Region Skåne behöver. Inte bara mitt blod utan mycket blod från många skåningar, gotlänningar och annat löst folk.

Jag har förresten hört att kungafamiljen (utom Silivia) alltid bär med sig en behållare med eget blod, så att de, i händelse av olycka eller annan blodbrist, alltid är säkra på att det är blått blod de får vid transfussionen.
Men det kanske bara är ett rykte.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Cilla

gomorron hoppas du får en glad och skön dag. kramisar

2009-05-17 @ 09:51:26
URL: http://wiccankraft.blogg.se/
Postat av: kotten christel

Stämmer säkert, det där med blodet alltså :)

2009-05-17 @ 18:31:33
URL: http://kottenliv.blogspot.com
Postat av: Agneta

Cilla:Tack det samma!¨

Kotten C:Jag tror faktiskt också det.

2009-05-19 @ 18:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0