Kul kväll till billig peng!

Igårkväll var det rookie-night på Statt i Hässleholm. Vi var 12 st relativt nykläckta stå-uppare som fick mellan 5 och 10 minuter i rampljuset var.

Eftersom jag först skulle avnjuta dotterns gympaavslutning i Vinslöv hade jag bett om att få ett högt startnummer för att slippa stressa. Det är i och för sig OK att vara andfådd efter en gympauppvisning, men bara om man själv varit aktiv på annat sätt än att packa gympapåsen och äta av den medhavda matsäcken.
Men barnen var mycket disciplinerade och duktiga, och dottern konstaterade stolt att det var första gången hon stod på en scen.

Själv har jag faktiskt tappat räkningen över hur många gånger jag stått på scenen i stand-up-sammanhang. Men det är enbart en följd av bristfälliga mattekunskaper i kombination med dåligt minne, och inte av att jag uppträtt ett oräkneligt antal gånger. Men gissninggvis handlar det om ca 10 gig.

Gårdagkvällen blev en riktig höjdare skulle det visa sig. Alla var, trots bristande erfarenhet, mycket skickliga och lägstanivån var hög för att vara en rookie-kväll.

För egen del var det lite extra nervöst eftersom en kollega från nya jobbet kommit för att titta, samtidigt gjorde det det hela extra roligt också. Och gjorde oss båda extra trötta idag också.


Så missförstå mig inte när jag säger att jag var trött på jobbet idag. Jag led av sömnbrist, inte tristess.


Kram

Agneta


Kommentarer
Postat av: Christine

Hej! Vilken rolig blogg du har! Här ska jag läsa mer!

Jag känner igen mej som "kollegan" - ja, det var en höjdarkväll - DU var jättebra (där också). Och att vara trött en dag på jobbet, ja det är sånt som händer...

2009-05-17 @ 08:39:50
Postat av: Agneta

Christine:Kul att du hittade hit. Det var tråkigt att äta pizza utan dig i fredags. Tur att det bara var en halv så det gick lite fortare.

2009-05-17 @ 20:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0