Glädjebloggen gratulerar

Idag gratuelerar Glädjebloggen SvågerRåger som fyller ett okänt antal år idag.

Han är bra han, min svåger. Inte nog med att han tagit sig an min syster och förmodligen är den som nu tvingas sjunga "Get Back" till tvivelaktigt ackompanjemnag på gitarr. Nej han har också gett mig arbete och därmed tryggat min försörjning vid ett flertal tillfällen, bidragit med ett skämt till mitt stand-upande samt fixat tre underbara syskonbarn till mig.

Dessutom har vi väldigt kul när vi tråffas, även om jag då och då oroar mig för att han skall spela av maken både hus och hem. Dock inte i Monopol, för det spelar vi inte när vi ses, för han är uppvuxen med helt andra spelregler än jag och mina systrar.
Men en och annan semestertävling i bangolf kan det bli, men då är det inga pengar inblandade, bara troll.

Stort GRATTIS önskar vi alla
genom
Agneta


Kommentarer
Postat av: Svåger Råger

Tackar tackar!



Vår familj äger tyvärr ingen gitarr (medan andra har sex...) Då blir det till att sjunga Get Back ackapella med Inger medans andra har det skönt... ;-)

De "snälla reglerna" som den Gottbergska familjen tillämpat i Monopol verkar ju ungefär lika kul som att spela Backgammon utan tärningar, Fia utan knuff, Tjuv & Polis utan att få begå brott. För den som inte är insatt i de "snälla" reglerna innebär de att man inte får köpa gator i den "färg" redan börjat köpt...

Sen är ju Troll så mycket mer värt än prispengar såatte...

2009-05-05 @ 07:15:08
Postat av: Vän av ordning

Vadå? Får jag inte köpa Narvavägen för att någon "börjat" köpa de kexrutiga gatorna???



Tacka tusan för att det aldrig byggdes några hotell i Kräklingbo.

2009-05-05 @ 14:09:53
Postat av: Ingvar

Vad då Fia utan knuff? Jag visste inte ens att det fanns Fia med knuff, vi spelade Fia kort och gott. Det fanns en regel till som bara gällde mig och Agneta, det var att även om vi kom först till de gula gatorna + Centrum och Norrmalmstorg så fick vi inte köpa dem för det var Ylvas gator och när vi badade i badkaret (alla tre samtidigt av ekonomiska skäl) så var det Agneta och jag som vackert fick kliva ur och stå nakna, huttrande på det kalla källargolvet för att Ylva bestämt att hon skulle träna bröstsim en stund, men jag är inte bitter.

2009-05-05 @ 15:59:47
Postat av: Vän av ordning

Funderade lite på meningen » Vår familj äger tyvärr ingen gitarr (medan andra har sex...)«.



Hur många gitarrer har familjen Gottberg när inte någon i omgivningen har sex? Är det så att folk springer och lånar Gottbergarnas gitarrer för att få ha sex i lugn och ro?



Vän av ordning

2009-05-05 @ 20:20:27
Postat av: Vän av ordning

Funderade lite på meningen » Vår familj äger tyvärr ingen gitarr (medan andra har sex...)«.



Hur många gitarrer har familjen Gottberg när inte någon i omgivningen har sex? Är det så att folk springer och lånar Gottbergarnas gitarrer för att få ha sex i lugn och ro?



2009-05-05 @ 20:35:26
Postat av: Svåger Råger

Vi ÄGER ingen egen gitarr men däremot så kan vi ha ett helt gäng gitarrer här ibland...

Holger ville äta sin korv i lugn & ro medan andra föredrar lugn & ro i samband med sex... ;-)

Svåger Råger

VD Gitarrfritids

2009-05-05 @ 21:36:21
Postat av: Yvonne

Till Vän av ordning! Visst kan du sova på hotell i Kräklingbo. Krakas har två rum!

2009-05-06 @ 17:05:46
Postat av: Agneta

Svåger Råger:Troll kan man inte ha för många av och kan heller inte värderas i pangar. Jag vet inte om reglerna i semestertävlingen är snälla, men de varierar, beroende på om man bestämt i förväg vem som skall vinna trollet eller ej.

V.a.o:Nej, man byggde inga hotell i Kräklingbo. Men i Klinte byggde man. Klintehemmet.

Ingvar:Om jag inte minns fel så var gatorna förutbestämda enligt en viss ordning. Jag fick köpa alla från Horngatan fram t o m St.Eriksgatan ungefär. Sedan kom dina gator som sträckte sig ungefär till hamngatan. Resten var Ylvas. Dock fick vem som helst köpa stationerna och verken. Där var vi t o m så flexibla att man fick köpa Norra Station även om någon annan redan köpt Centralstation. Jag är inte heller bitter.

Yvonne:Du har så rätt.

2009-05-07 @ 17:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0