Vinterbad, koskit och husmanskost

Veckans hemkunskapsläxa var att baka i hemmamiljö. Eftersom de som bekant bakade negerchokladbollar i skolan förra veckan fick jag dessvärre hitta på något annat. Så det fick bli frallor, sådana man bakar på kvällen, jäser på natten, gräddar på morgonen och äter om det går.
En underbar doft av nybakat bröd låg därför som en doftridå över hemmet hela förmiddagen. Doften blandades dock så småningom upp med stanken av "naturgödsel" då jag och mitt promenadsällskap kom hem från vår dagliga morgonpromenad. Det var nämligen så att hon passade på både att vinterbada och rulla sig i koskit (i den ordningen).

Men i övrigt var det en ganska angenäm tur som gjorde gott för mig och min stegräknare. Jag kom upp i 9874 steg, vilket är den högsta noteringen sedan mätningarna inleddes på juldagen.

Apropå hemkunskap så hörde jag om skolan i Jämtland som infört enbart teoretisk hemkunskap på schemat. De får alltså titta på bakverk, husmanskost och strykbrädor på bild i stället.

Vad skall man hitta på här näst mån´tro? Teoretisk matematik, kanske. Nej, någon måtta på galenskapen får det väl ändå vara.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Vilken bra bantningsmetod, måste kolla teoretisk bakning, men det låter ju inte så gott och mätt blir man ju inte. Undrar hur dessa ungdomar skall klara sig i livet? Finns det även teoretiskt köp av hamburgare kanske?

2009-03-26 @ 16:45:42
Postat av: Agneta

Yvonne:Det lär de sig på tv, så hamburgare kommer de nog kunna handla-.

2009-03-27 @ 08:10:46
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0