Mediahelg

I dag konstaterade sonen glatt att han och SvampBob har det gemensamt att båda fyller 10 år i år. Själv konstaterade jag att jag och Fredrik Reinfeldt har det gemensamt att vi inte gillar ost.
Detta efter att ha sett sista avsnittet av "Skavlan". Det känns som om fredagskvällarna kommer att bli lite tristare utan honom. Men förhoppningsvis kommer han tillbaka. Annars får vi kanske göra en utväxling, vi får Fredrik Skavlan så kan Norge få Patrik Ekwall.
Själv kan jag tänka mig byta något med Sanna Kallur, frisyr t ex. eller fysik, eller gärna både och.

Innan "Skavlan" tittade den röstberättigade delen av familjen på "Så skall det låta" i storbild medan de demokratiskt begränsade hänvisades till lilla teven för att titta på "Let´s Dance". Det man kan säga om veckans program är att jag föredragit om det varit Martin Stenmarck  som haft skinnbyxor i stället för Olle Jönsson. Martin var vad min mor skulle säga "vardeskleid".

Bästa mediaupplevelsen i helgen var dock "Män som hatar kvinnor" tillsammans med goda vänner. Jag tyckte den var riktigt bra, men det var nog klokt att lämna barnen hemma med pizza, läsk och melodifestiaval, för de hade nog gillat "Discodaggarna" bättre.
Fantastiskt skådespeleri av alla inblandade, men Peter Andersson var som vanligt perfekt som hänsynslös advokat. Stackarn får nog aldrig spela snäll bonde eller journalist, de rollerna är förbehållet Mikael Nykvist som var som klippt och skuren som Mikael Nykvist Blomkvist.
Jag satt hela tiden och väntade på att Sven-Bertil Taube när som helst skulle brista ut i "Fragancia", men det gjorde han aldrig. Fast det borde jag kanske inte berätta för er som inte sett filmen?

Kram
Agneta


Kommentarer
Postat av: Speja

Hej, hej. Trevligt inlägg! Jag kommer också att sakna Skavlan och stöttar ditt förlag på utbyte;)

2009-03-09 @ 09:38:57
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Moster Mjölgumpa

Skavlan ja, hur ska man klara sig utan honom.

2009-03-09 @ 16:34:19
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Svåger Råger

Håller helt med om filmen, SKITBRA! Advokat Bjurman fick vad han var värd... : )



På tal om skitbra... vår gamla,lilla, sunkiga toa har blivit blogkändis...



http://livinglikelinda.blogg.se



Lite stolt faktiskt! "Lill-Ernst"

2009-03-09 @ 19:26:17
Postat av: Linda P

Ah det var som tusan! Det är verkligen en liten värld vi bor i :) Kul att du berättade! Det kunde jag ju fattat när han skrev att ha nvar från Visby.



Ehhhh, nääää....

2009-03-09 @ 20:14:26
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/
Postat av: Svåger Råger

Världen är bra liten...

2009-03-09 @ 20:25:29
Postat av: Agneta

Speja o Mjölgumpa:Vi får hoppas att "Grillad" som kommer istället för "Skavlan" är högklassig underhållning och inte ännu ett i raden av tjatiga, poänglösa humorprogram.

SvågerRåger:Vi kommer och provsitter toan på nationaldagen. För jag antar att alla måste sitta ner nu, oavsett kön och ärende?

Linda P:Ja visst var det lite kul...

2009-03-10 @ 12:00:09
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/
Postat av: Vän av vinkling

Det som jag tycker ser allra finast ut på han Svåger Rågers toa är att han fått till både ytterhörn och innerhörn på såväl tak- som panel-lister så bra.

2009-03-11 @ 20:03:58
Postat av: Svåger Råger

Agneta: Nationaldagen är en ypperlig dag för officiell prov-sittning/spillning.

Vän av vinkling: Håller med! Men så hade jag duktig "proffshjälp" också... : )

SKIT-snyggt faktiskt!

Kanske Vespaklubben skall provbajsa efter kortegen?

2009-03-12 @ 11:04:01
Postat av: Agneta

V.A.V:Det skiljer inte en millimeter. Typiskt Svåger Råger att vara så noggrann. Det är nästan så man kan tro att han fått hjälp.

S.R:Om jag dricker riktigt mycket på nationaldagen så kanske jag får anledning att besöka stället ofta, i allehanda ärenden.

2009-03-12 @ 17:14:27
URL: http://gladjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0